opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

donderkontje

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2015
Berichten
13
goedendag, ik een pc gekocht bij een pc winkel met windows 8.1 erop......werkte perfect ....totdat ik hem opnieuw ging installeren omdat hij vol met virussen zat ...kinderen en online gamen :s....ik heb een orginele installatie cd ....maar daar staat zelf geen key op...die zou geintrigeerd in het systeem zitten en ik kan hem niet vinden......nu als ik de pc opstart via de cd en als ik dan kies voor herstel...krijg ik dit fabrieksherstel kan niet worden uitgevoerd een vereiste stationpartitie ontbreekt?

ik ga dus naar de 2de optie pc vernieuwen en krijg de melding het station waarop windows is geinstaleerd is vergrendeld, ontgrendel het station en probeer het opnieuw

daarna probeer ik geavanceerde opties > herstellen met installatiekopie en dan kan er geen systeemkopie gevonden worden op deze pc

wie kan mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Een paar dingen : die recovery zit er denk ik wel op, alleen moet je die denk ik niet met de Windows installatiedisk opstarten, maar met gebruikmaking van een bepaalde toetscombinatie als je de machine aanzet. Welke combinatie, da's even fabrikant afhankelijk.

Die Windows key zit als het goed is op een sticker aan de zij -of achterkant van je machine. Als je een echte officiële Windows installatie cd / dvd hebt dan moet je daar mee opstarten en wanneer om de key wordt gevraagd, de key die je op dat stickertje hebt aangetroffen, invoeren.

Jij schrijft 'originele installatie CD'. De vraag is even of dit een pc fabrfikant installatie cd betreft, of een 'echte' Windows (Microsoft) cd.

Daarnaast is het met pc fabrikant recovery software soms ook nog zo dat je vanuit Windows het proces kan starten door in de apps de recoverytool te activeren.
 
Laatst bewerkt:
Download bij Microsoft een DVD dan heb je al die meegeleverde crap niet ;)
 
.......áls die installatie CD niet al van Microsoft zelf is. Daarnaast is het soms een 'hell of a job' om vanaf de site van een fabrikant de exacte drivers te downloaden voor de in de machine zittende hardware. Ik draai het meestal om als ik bij mensen een machine opnieuw instel. Ik pak idd. wel de pc installatiedisk en nadat Windows volledig is geïnstalleerd, verwijder ik via het configuratiescherm alle meuk die niet nodig is om Windows te kunnen laten draaien. Ik realiseer mij dat dat niet voor iedereen is weggelegd, je moet idd. iets meer dan gemiddeld kennis hebben van hard -en software, om te weten wat je na de kale installatie kunt verwijderen en misschien nog veel belangrijker.......... wat NIET ;) :D
 
Laatst bewerkt:
thanks gast0225 het is een orginele blauwe installatie cd/dvd.van windows...productcode heb ik ook gebruikt vandaan dat ik niet verder kom met installeren omdat hij dan die foutcodes geeft......ik kom gewoon helemaal niet meer in windows....ik kan helaas niet zien denk ik welk merk pc het is...volgens mij hebben ze hem in elkaar gezet heb ik het vermoeden....want de kast is van gigabyte chassis




Een paar dingen : die recovery zit er denk ik wel op, alleen moet je die denk ik niet met de Windows installatiedisk opstarten, maar met gebruikmaking van een bepaalde toetscombinatie als je de machine aanzet. Welke combinatie, da's even fabrikant afhankelijk.

Die Windows key zit als het goed is op een sticker aan de zij -of achterkant van je machine. Als je een echte officiële Windows installatie cd / dvd hebt dan moet je daar mee opstarten en wanneer om de key wordt gevraagd, de key die je op dat stickertje hebt aangetroffen, invoeren.

Jij schrijft 'originele installatie CD'. De vraag is even of dit een pc fabrfikant installatie cd betreft, of een 'echte' Windows (Microsoft) cd.

Daarnaast is het met pc fabrikant recovery software soms ook nog zo dat je vanuit Windows het proces kan starten door in de apps de recoverytool te activeren.
 
Ga eerst naar het bios en zorg dat opstarten van CD / DVD als 1e bootoptie wordt (staat) ingesteld. Sluit het bios dmv opslaan instellingen en herstart de machine met de CD van Windows in de drive. Na enkele seconden verschijnt op een zwart scherm 1 regel (witte) tekst : "druk op een toets om vanaf CD te starten". Druk op een willekeurige toets en je zal zien dat de installatie CD van Windows gaat werken. De rest wijst zich vanzelf.
 
.......áls die installatie CD niet al van Microsoft zelf is. Daarnaast is het soms een 'hell of a job' om vanaf de site van een fabrikant de exacte drivers te downloaden voor de in de machine zittende hardware. Ik draai het meestal om als ik bij mensen een machine opnieuw instel. Ik pak idd. wel de pc installatiedisk en nadat Windows volledig is geïnstalleerd, verwijder ik via het configuratiescherm alle meuk die niet nodig is om Windows te kunnen laten draaien. Ik realiseer mij dat dat niet voor iedereen is weggelegd, je moet idd. iets meer dan gemiddeld kennis hebben van hard -en software, om te weten wat je na de kale installatie kunt verwijderen en misschien nog veel belangrijker.......... wat NIET ;) :D


met vista xp enz was ik vrij handig kreeg die dingen altijd weer aan de praat........ik kan hem misschien wel wegbrengen lekker makkelijk maar financieel heb ik daar ander prioriteiten mee....wil het graag zelf proberen op te lossen...nu heb ik zelf een laptop met windows 10....zou ik hiermee een herstel usb kunnen maken en dat gebruiken voor de desktop??
 
Ga eerst naar het bios en zorg dat opstarten van CD / DVD als 1e bootoptie wordt (staat) ingesteld. Sluit het bios dmv opslaan instellingen en herstart de machine met de CD van Windows in de drive. Na enkele seconden verschijnt op een zwart scherm 1 regel (witte) tekst : "druk op een toets om vanaf CD te starten". Druk op een willekeurige toets en je zal zien dat de installatie CD van Windows gaat werken. De rest wijst zich vanzelf.

1ste bootoptie is cd/dvd......anders kom ik niet in het installatie menu :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan