Opnieuw koppelen frontends aan bestaande maar aangepaste backend

• Onderwerp starter Onderwerp starter EdHa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EdHa

Verenigingslid
Lid geworden
6 mei 2012
Hallo,
Ik werk met Access 2007/2010.
Ik heb een gesplitste database met een backend en enkele frontends.
Ik heb nu in de backend nieuwe tabellen toegevoegd die ook gekoppeld moeten worden aan de frontends.
Als ik koppelingsbeheer gebruik worden de tabellen gewoon opgenomen in de frontends zelf en vindt er geen koppeling plaats tussen de frontend en de backend. Moet ik het toch zo doen en dan opnieuw splitsen? Of is er een betere methode?
Of had ik de nieuwe tabellen in de frontend moeten aanmaken?
Wat doe ik verkeerd?
Groet.

Als je Koppelingsbeheer gebruikt, kun je kiezen tussen Koppelen of Importeren. Standaard kiest Access voor Importeren. Misschien heb je de optie niet aangepast.

Waar kan ik die keuze maken? Als ik op koppelingsbeheer in de werkbalk klik komt er een box met de namen van de reeds gekoppelde tabellen (de nieuwe staan daar dus niet tussen) zonder opties om te kiezen voor koppelen of importeren. Is er een andere plek waar die keuze kan worden gemaakt?

Je zit op de goede plek te kijken, maar gebruikt de verkeerde knop. Twee knoppen naar rechts zie je een knop <Access> en die gebruik je (de andere knoppen overigens ook) om een nieuwe connectie te maken. De knop <Koppelingen> is alleen voor de bestaande koppelingen. Overigens gebruik ik die nooit; rechtsklikken op een tabel en dan <Koppelingsbeheer> kiezen vind ik sneller.

Gevonden. Top, met dank, Octafish! Waar heb jij dat toch allemaal geleerd? Ik ben jaloers :)

Zelfstudie :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan