opnieuw opstarten bij aansluiten usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

smurrie

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hallo,

Als ik een usb apparaat op mijn pc aansluit, valt de computer uit en start opnieuw op. Het maakt niet uit welk usb apparaat of welke usb-poort. Hoe kan ik dit oplossen?

Welke usbpoorten heb je allemaal op je computer? (en heb je ze echt allemaal geprobeerd?) en dan bedoel ik: usbpoorten op het moederbord, vanvoor in je case en op pcikaart.

Wat voor usbapparaten heb je allemaal geprobeerd?

Heb je de pc zelf in elkaar gestoken?:p
Ok, nee, kmoet vragen: sinds wanneer doet het probleem zich voor? (als in: sinds ik bepaalde software heb geïnstalleerd, niet als in: sinds gisteren:p)

nee het probleem duurt al ongeveer twee weken, heb gverder geen idee, het is niet mijn computer:p:confused:
Ik heb de usb poorten voorin geprobeerd, en die aan de achterkant. Ik heb een usb-stick aangesloten, een digitale camera, een sd-kaartlezer.. Het zit dus echt in de computer zelf lijkt mij:confused:

En nee, de pc is een echte packard bell...;)

Die aan de achterkant, zitten die op het mobo of op de pcikaart?

Wat is het type van je packard bell?

En ik zou eens proberen met een usbapparaat dat niet zoveel stroom trekt van je pc, zoals een externe harde schijf. Als je dat niet hebt gewoon een ander usbapparaat dat je tegelijkertijd in de pries kan steken. Eventueel de camera in de pries steken als dat mogelijk is...

de pries??
aan de achterkant is de usb aangesloten op het moederbord.
Het type kan ik even niet nagaan, maar het is wel een aardig oud ding:P

pries = vlaams voor stopcontact.;)

Wat is nu de typenummer van de pc?

ik dacht al, want hier in twente kennen we dat niet ;)

en dat type nummer, waar kan ik dat viden? :S

Staat meestal op het toestel zelf. Serienaam met een nummer erachter. Meestal hoort de nummer ook bij de serienaam en is een hogere nummer het typenummer, die kan op een sticker erbij staan. Het is niet altijd evident om het terug te vinden. Eventueel kan je het type ook in de handleiding vinden.

Het kan trouwens ook (en als het systeem echt herstart is dat heel waarschijnlijk) zijn dat je usbcontrollers ze zien vliegen...

Dit kan schade zijn of gewone slijtage of een onverwachte fout...

Soms kan het zijn dat fabrikanten dit kunnen oplossen met drivers...

Daarom: update alle drivers...

Is het probleem opgelost? mooi zo

zo niet... zit er niets anders op het mobo te vervangen.

nou, het is dus zo, als ik mijn usb apparaat inplug, valt de pc uit en start normaal weerop. Ook als ik tijdens het opstarten hem inplug valt hij uit. Als ik hem er in doe en daarna pas aan zet, reset hij aan een stuk door of krijg ik zwart scherm..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan