opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

xmelb

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2003
Berichten
85
hallo

Me laptop is hellemaal leeg. is gecrash waarschijnlijk. En ik wil hum opnieuw opstarten. Ik heb windows 98 flopydisk. En van daaruit wil ik dat ie cdrom leest. Hij geeft eerst aan dat cdrom begint met drive letter R:
Tiep ik fdisk, dan zit ik in FDISK Options. dan kan ik keuze maken van 4 mogelijkheden.

- create DOS partition or logical dos drive
- set active partition
- delete partition or or logical dos drive
- display partition information

Of zit ik er hellemaal naast.
hierbij heb ik jullie hulp nodig

alvast bedankt.
 
Als er al een partitie is kun je er geen opnieuw aanmaken. Beter is de partitie te verwijderen en opnieuw aanmaken. Hij controleerd dan gelijk ook op fouten.
 
Geplaatst door JBS
Als er al een partitie is kun je er geen opnieuw aanmaken. Beter is de partitie te verwijderen en opnieuw aanmaken. Hij controleerd dan gelijk ook op fouten.

Dus ik moet keuze 3 nemen
 
het geeft nu aan:

Totale schijfruimte is 4105 mb (1mb = 1.048.576 bytes)
WAARSCHUWING! Gegevens in de niet-DOS-partitie gaan verloren.

Ik heb nu nog niet verwijderd. ik wou het checken of ik het goed heb, wat ik hierboven genoemd heb.
Welk gegevens gaan dan weg, me opgeslagen bestanden en progamma's ?
 
Alles gaat weg, maar volgens mij is je bestaande partitie NTFS
 
Geplaatst door DN
Alles gaat weg, maar volgens mij is je bestaande partitie NTFS

Ja ik zit nu in Type NTFS.
maar ik wil me bestanden en progamma's weer terug vinden. Is er geen andere oplossing, zodat ik dit later terug kan vinden.
 
Tijdens opstarten van laptop van af je hardeschijf moet je op F8 drukken, er is kans dat je dan keuze menu krijgt, dan moet je proberen in veilige modus op te starten en herstel te doen
 
Compaq armada v300
pentium 2 399 mhrz
4gb.
Wat is buza.
Dit voorval gebeurde nadat ik intern geheugen heb geplaats van 128mb
 
!!!!!!!!! wat voor geheugen???? Let op: Compaq PC's willen in 95% alleen simmetjes accepteren als ze van Copaq zelf zijn. Probeer PC op te starten nog een keer zonder nieuwe simm
 
het is SODIMM geheugen .Via advies van de verkoper.
Dus ik moet nu niet met veilige modus starten.

En trouwens, ik waardeer jullie enorm wat jullie aan het doen zijn. Petje af.
 
ik gebruik zelf een Compaq Armada E500, een keer had ik ook andere soort simm geplaatst en daarna opstarten o maar, daarna een simm van HP geplaatst en dat werkte wel
 
en trouwens, kan je nog in je BIOS komen (tijdens opstarten F10 ingedrukt houden) ?
 
Oke, ik haal het geheugen weg. Zoals je weet. Het is moeilijk erin plaatsen laat staan eruit. ahahahhah. En daarna start het gewoon windows xp op?
 
dus, probleem is de nieuwe geheugen. Ik bedoel of je in BIOS kan komen als je nieuwe geheugen geplaatst heb, als PC met de nieuwe geheugen niet eens in de BIOS kan dan is oplossing simpel, andere merk simm-modulle. En als je zoals je zegt met oude simm XP kan opstarten, dan hoef je hellemaal niet FDISK te doen en partitie te verwijderen en opnieuw maken.
 
Hee top. Ik zat er twee dagen ermee te kijken wat er aan de hand is. Ik verwijderd morgen het simm. En hopen dat ie gewoon doet.

nogmaals bedankt. petje af
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan