Opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiel

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
46
Hallo,
Ik heb de volgende problemen,bij het opstarten van de computer duurt het vrij lang de laatste tijd voordat het windows scherm getoond wordt,ik bedoel het scherm met het schuivende balkje.Ook gebeurd het dat het wel snel getoond wordt maar dan blijft het weer geruime tijd hangen.
Het andere probleem is dat bij de keuze Opnieuw Opstarten schakeldt de computer helemaal uit in plaats van opnieuw te starten.
Wie weet raad ??
 
Hallo,
Ik heb de volgende problemen,bij het opstarten van de computer duurt het vrij lang de laatste tijd voordat het windows scherm getoond wordt,ik bedoel het scherm met het schuivende balkje.Ook gebeurd het dat het wel snel getoond wordt maar dan blijft het weer geruime tijd hangen.
Het andere probleem is dat bij de keuze Opnieuw Opstarten schakeldt de computer helemaal uit in plaats van opnieuw te starten.
Wie weet raad ??

cd toevallig nog in de drive hangen?

belangrijke gegevens backupen en weer opnieuw windows installeren.
 
cd toevallig nog in de drive hangen?

belangrijke gegevens backupen en weer opnieuw windows installeren.

Nee er zit geen cd in de drive.En windows opnieuw instaleren zou van het recovery gedeelte op mijn harde schijf moeten want er zit geen cd bij deze HP computer.
Hoe krijg ik dat voor elkaar?????????
 
cd toevallig nog in de drive hangen?

belangrijke gegevens backupen en weer opnieuw windows installeren.

Wel direct wer erg drastisch, volledige nieuwe installatie....

@TS:
Hou eens grote opruiming met CCleaner
Doe een scan met Superantispyware
 
Wel direct wer erg drastisch, volledige nieuwe installatie....

@TS:
Hou eens grote opruiming met CCleaner
Doe een scan met Superantispyware

Heb ik allemaal al gedaan maar veranderd niets aan het probleem.
 
Gewoon pc standaard opschonen, gooi wat troep weg. Is het probleem er nog? Het kan zijn dat door de tijd heen je PC gewoon verouderd is, en traag wordt. Als je nog niet zo'n oude pc hebt, dan zou je gewoon wat software enzo moeten verwijderen, zou die sneller van moeten worden. Controleer ook even met viruscanner + Ccleaner. Misschien vindt die nog wat errors. Nog steeds neit sneller? 2 keuze's:

1. Gewoon mee leven
2. Windows XP opnieuw installeren.

Het is aan jouw :)
 
ga er mee leren leven,bedankt.


opschonen helpt niet tegen het probleem dat bij een restart de hele pc uit gaat.
bij een trage opstart en afsluiten kun je nog twee dingen doen


je kunt via een leuk tooltje je register een opruimen. soms laten die nog troep achter. en laat eens door iemand die er verstand van heeft het handmatig opruimen, geloof me dat kan erg helpen, zeker als je iets van norton geinstalleerd hebt gehad. of zone alarm.
of probeer op eigen risico bepaalde waarde aan te passen hier onder beschrijf ik een paar dingen.

wil je meer leren over het register kijk >>>>>HIER<<<<< eens

register mechanic is ook een zeer goede stukje software. kijk >>>>HIER<<<< maar en doe maar es de probeer versie.
deze probeer versie vindt hij wel problemen, maar zal ze pas herstellen als je je registreet.
ik hoop dat je zelf weet hoe je dat kunt fixen, want daar mag ik je "HIER" niets over vertellen.

Windows sneller afsluiten
Extra snelheidswinst bij het afsluiten van Windows XP behaalt jedoor enige wijzigingen door te voeren in de volgende registersleutel:
HKCU\Control Panel\Desktop
Wijzig cq voeg de volgende tekenreekswaarden toe:
AutoEndTasks = 1
HungAppTimeout = 4000
WaitToKillAppTimeout = 4000
WaitToKillServiceTimeout = 4000
(de laatste eveneens aanpassen in de registersleutel HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control)

Oplossing voor het traag of incorrect afsluiten van Windows
Sluit Windows XP niet meer correct af of duurt het afsluiten erg lang? Verander dan eens de waarde PowerOffActive in de waarde 1 bij de volgende registersleutel:
HKCU\Control Panel\Desktop


Geef het commando MSCONFIG in het venster Uitvoeren van het startmenu om het programma te openen.
Tabblad Opstarten toont alle programma's die tijdens het opstarten van Windows worden geladen. Veel software plaatst bij het doorlopen van diens setup een link op dit tabblad, zodat het betreffende programma automatisch met het opstarten van Windows wordt geladen. Beslis van elk item afzonderlijk of dat wel gewenst is. Wordt een programma gedeactiveerd (verwijderen vinkje) maar blijkt deze achteraf essentieel en dus onmisbaar voor het gebruik van Windows, dan kan het item altijd weer worden geactiveerd. Mogelijk staat er een virus tussen de vermelde items, stop in dat geval eerst het betreffende proces in Taakbeheer (via CTRL-SHIFT-ESC), anders plaatst het actieve virus de verwijzing zo weer terug in het register. Worden verwijderde items vanzelf weer geactiveerd, dan kan MSCONFIG beter in veilige modus worden geopend, zodat het betreffende programma niet in staat is zichzelf weer te activeren net voordat Windows opnieuw opstart. Toets hiervoor F8 tijdens het opstarten van Windows.

gr megablaster
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan