Opnieuw xp installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Ik ben momenteel een 3 jaar oude pc opnieuw aan het installeren ( Fujitsu siemens D1495 ) echter nadat xp pro erop staat wil ik de benodigde drivers installeren maar na de beeldschermadaptors gaat het scherm op zwart . Ook als ik eerst sp2 erop zet gaat na de herstart het scherm op zwart , wat doe ik fout ?
Mvg. Hans

dat kun je controleren
druk tijdens het opstarten op F8 dan kom je in de veilige modus.
daar kies je voor opstarten met vga.....
als de computer dan doorgaat dan kun je daarna de resolutie lager zetten.....of je videokaart installeren als dat nog niet gedaan is.

Dus zonder beeldschermadapter werkt 't wel en met de drivers niet. Zijn 't wel de juiste drivers die je gebruikt.

Dat van Puppy moet ik nog uitproberen .
Heb de drivers via everest

Laatst bewerkt:
Hallo ,
Nu 5 dagen verder , heb ik alle drivers geïnstalleerd , bij apparaatbeheer staan geen kruizen of vraagtekens meer , ook heb ik alle windows updates ( incl. sp2 ) geïnstalleerd .
Toch gaat na het opstarten het scherm op zwart en kan ik alleen in de veilige modus opstarten of met vga ingeschakeld . Een andere resolutie kiezen werkt ook niet .
Wie kan mij uitleggen waar de fout zit ?
Mvg. Hans

als je alleen met VGA kunt opstarten dan zou ik het toch in de videokaart zoeken.

Ja dat lijkt mij ook , maar waar en naar wat moet ik dan zoeken ?
De kaart is een Gigabyte Maya Radeon 9000 pro

Ik heb een ander stuurprogramma geïnstalleerd en hij start nu normaal op , krijg ook een normaal bureaublad te zien maar dan komt de volgende melding :

Vpu recover heeft de grafische versneller opnieuw ingesteld , nadat deze niet meer reageert op opdrachten van het beeldschermstuurprogramma.

Krijg dan de keuze om opnieuw op te starten , doe ik dat niet dan ziet alles er normaal uit , start ik wel opnieuw op , gaat het scherm weer op zwart .

Wie weet wat ik moet doen ?
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan