Opnieuw XP installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mechelaar1

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Bij mijn computer zit een recover cd, zodat de fabrieksinstellingen weer worden terug gezet. Hij begint wel met windows XP opnieuw te installeren. Todat hij bij apparaten teugzetten komt. Dan geeft hij aan dat een bepaald programma niet herkent wordt en deze vraag dien ik door te klikken met Ja of Nee.
Tot zover is het voor mij nog te volgen. Alleen kan ik geen Ja of Nee aanklikken omdat op dat moment dan mijn toetsenbord en muis dan niet meer werken.
Ik heb al geprobeerd om de recover cd weer van het begin af weer te laten draaien. Want hij gaat gewoon weer verder waar hij gestopt is ( dus weer bij ja of nee aanklikken )
Wie kan mij hier bij helpen ? Of wie weet hoe ik de recover cd weer van het begin af aan kan laten draaien ?

de recovery cd gaat in de cd speler.
dan computer uitzetten.
even wachten en dan weer aanzetten.....

zo doe je het toch ?

Heb je een draadloze muis...zo ja leen er dan even ergens een met een stekker...die doet het namelijk wel.

Ja dat weet ik allemaal, en ik heb ook geen draadloze muis. Heb je de vraag goed gelezen ????
Mijn computer is trouwens een Asus.

Laatst bewerkt:
. Heb je de vraag goed gelezen ????
Ja die heb ik gelezen...daarom ook mijn vragen.
In jouw vraag staat niet hoe je begint...daar staat niet in dat het een vast toetsenbord en muis is......

Ja is mijn fout sorry,
Ik doe gewoon de recover cd erin en dan gaat hij beginnen. Tot hij bij installeren apparaten komt. Dat installeert hij tot halverwegen en dan geeft hij een melding dat een bepaald aparaat niet door windows wordt herkent. \En geeft dan aan dat ik op nee moet klikken.
Maar dat gaat nou juist niet. Omdat mijn vaste muis met draad en toetsenbord met draad het dan niet meer doen. Ik dacht misschien kan ik de cd weer helemaal vanaf het begin laten draaien.Maar dat lukt dus ook niet.
PS hij komt met de melding Winhap voor de tv komt niet voor in de windowslijst. En het advies is om op nee te drukken. Maar ja dat gaat dus niet.

Ja er zit een tv kaart in de computer. Vraag me niet welke het is. Want hij zat er al in toen ik hem kocht. Zo'n 3 jaar geleden.

Kun je die kaart dan niet even verwijderen.....

Ja waarschijlijk wel, Maar ik heb van mijn leven nog nooit een computer opengemaakt.
Dus ik zou niet weten waar ik wat moet uithalen. En voor jullie misschien gesneden koek.
Maar ik heb geen idee hoe zo'n ding eruit ziet.Misschien haal ik er straks iets uit wat er helemaal niet uit mag.

dat is een goede....
Laat dan de computer kast dicht....
Is het een merk computer....
zo ja welke

Heb je een PS2 muis gebruikt? Ik heb ook zo'n probleem gehad met een USB-muis. Maar met een PS2 muis lukte het wel.

Muis

Als je een usb muis gebruikt, in je bios usb support aanzetten. Wellicht een optie.
Draadloos zal niet functioneren, daar je voor die apparaatuur eerst een driver moet installeren, wat dus niet mogelijk is als er geen besturingssysteem opzit.
Suc6;)

Tv

Een kleine aanvulling.
PC kast openmaken, dat doe je hoogstwaarschijnlijk aan de linkerzijkant.
3 Schroeven losdraaien en zoek naar een witte sleuf (pci) die gevuld is met je tv kaart. Aan de buitenkant te herkennen door een coax aansluiting.
Een schroef losdraaien en voorzichtig eruitnemen.
Kast dicht en opnieuw proberen. Als je de tv kaart nog gebruiken wilt later teruginbouwen, en met behulp ven het stuurprogamma van de fabrikant opnieuw installeren.
Suc6:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan