Oppervlaktecontrole.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rruud

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2002
Hallo, sinds ongeveer een week gaat mijn pc regelmatig de oppervlakte controleren tijdens het opstarten, wat kan hier de oorzaak van zijn?

Dat komt doordat je je pc verkeerd afsluit,

En als hij dan weer opnieuw opstart krijg je scandisk. Als je die te vaak annuleert krijg je oppervlakte controle.

Die gaat apas weg als hij helemaal klaar is, of je moet altijd blijfen annuleren.

Bedankt voor je reactie, het is geen scandisk, maar "oppervlaktecontrole" de pc wordt op een normale manier afgesloten, het duurt af en toe wel iets langer voordat ik hem uit kan zetten.

Ik ben er eens bijgebleven tijdens het opstarten en zie het volgende gebeuren. Eerst krijg ik de melding "Een of meer schijfstations bevatten mogelijk beschadigde sectoren. Druk op een toets om scandisk een oppervlakte-analyse van deze stations te laten uitvoeren". Nu gaat scandisk beginnen en als dit voltooid is begint hij met oppervlaktecontrole. Dit is na 6 uur nog niet voltooid! Ik heb sinds vorige week wel een digicam aangesloten op een USB poort, ik weet niet of dit hier iets mee te maken kan hebben.

bij scandisk en oppervlaktecontrole, vind hij dan fouten?
zoja, dan heb je kans dat eerdaags je harddisk kapot is..

En die digicam is makkelijk te controleren, haal de usbstekker eruit, krijg je na herstart weer controle dan ga ik echt denken dat de hd kapot is..

Mocht het zo zijn dat mijn HD het gaat begeven, is het dan mogelijk om er zelf een nieuwe HD in te plaatsten, of moet dit door gespecialiceerde mensen gebeuren. En wat is het kostenplaatje dat er aanhangt?

een hd vernieuwen is niet echt moeilijk.
kast open, hd los schroeven, nieuwe erin, klaar..

daarna natuurlijk opnieuw installeren, zorg dat je wel backups hebt gemaakt.. (emailadressen, wachtwoorden etc)

Ja, wat kost tegenwoordig een hd, rond de 100 euro moet je toch wel aandenken..

Bedankt Arie en nu maar wachten tot hij helemaal naar de kl:eek:te gaat.

Het probleem heeft zich al een paar dagen niet meer voorgedaan. Nu maar hopen dat 't wegblijft!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan