• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Oproepen venster Kleuren vanuit een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry4

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2009
Berichten
3
Is het mogelijk om in Excel 2007 vanuit een macro het venster "Kleuren" (met de 2 tabs Standaard en Aangepast) op te roepen zodat de gebruiker van het sheet zelf zowel de opvulkleur als de tekstkleur van een range kan instellen zonder via het lint (start\lettertypevak\opvulkleur- en tekstkleurknoppen\meer kleuren (standaard of aangepast)) te moeten werken?
Bij voorbaat dank.
 
Beste Harry4 ;)

Ga op een cel staan, dan rechtermuisklik en je kan tekstkleur en celkleur aanpassen, zonder naar het lint te moeten gaan.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste Danny,

Bedankt voor je reactie.
Ja natuurlijk kan dat met de rechtermuis, en ook via het lint. Maar dan moet je wel bekend zijn met Excel. Ik zoek naar een mogelijkheid om het (beveiligde) spreadsheet te laten bedienen door iemand die helemaal niet bekend hoeft te zijn met Excel. Een simpele knop die naar een macro leidt en in die macro, naast andere zaken, ook de mogelijkheid de kleurenzeshoek in beeld te krijgen. Ik heb gezocht naar een Application.CommandBar-achtige instructie, maar vond die (nog) niet. Toch zou het mogelijk moeten zijn, maar hoe?

Harry
 
Harry,

Kijk eens of je hier iets mee kunt:

Code:
Application.Dialogs(xlDialogColorPalette).Show

Grtz.
 
Beste Superzeeuw,

Bedankt voor de reactie; ik denk dat ik er zo wel uitkom. Nog even uitzoeken hoe ik het kleurenvenster wat meer in het midden krijg.
Ik wil graag mijn waardering uitspreken voor de inspanningen die je je getroost om "ons" allemaal te helpen; je naam ben ik vaak tegengekomen op dit forum. Bedankt!
PS. Ik ben uit de 'oude' school: Basic, Fortran, Assembler en Pascal, maar heb al vele jaren niet meer geprogrammeerd. Toch is het een uitdaging weer zo aan de slag te gaan met moderne middelen.

Groet,
Harry
 
Beste Harry,

Ik neem de waardering van harte aan maar de waardering geld voor een ieder die op dit forum anderen tot dienst is.
Niet alleen mijn naam komt hier voorbij maar er zijn er nog velen die hier met grote regelmaat langskomen.

Wat betreft het verplaatsen van het venster moet ik even verstek laten gaan.
Ik ben er zijdelings mee bezig en wellicht komt er een oplossing uit rollen maar wacht daar niet op, met jouw kennis van programmeren moet jij hiermee goed uit de voeten kunnen.
Basic en Pascal zijn een leuke basis voor VBA.
Dat is ook mijn achtergrond op laag niveau en zodoende ben ik begonnen met VBA.

Grtz.
 
Probeer de bijlage eens uit en laat iets weten. Normaal is deze voor het positioneren van een MsgBox maar met wat aanpassingen lukt het blijkbaar ook met een Dialog Box

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Reposition_Msgbox.xls
    45,5 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan