opruimen computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Isalieke

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2005
hallo

ik heb gemerkt dat mijn harde schijf bijna vol zit en nu zou ik graag weten wat ik het beste doe om terug meer plaats te krijgen op mijn harde schijf. Ik heb al een schijfdefragmentatie gedaan en al redelijk wat bestanden verwijderd maar veel helpt dat niet . Alle tips zijn welkom
by the way wat gebeurt er eigenlijk als ik mijn computer formateer?

Groetjes Isa :confused:

Hoi,

Het is eigenlijk best wel goed als je eens een keer je PC formateert. Je bent dan zeker van een lekker schoon systeem zonder fouten en je zult zien dat alles weer heerlijk draait. Maak wel Backups van alles wat je wil behouden en zorg dat je alle drivers bij de hand hebt.
Over wat voor systeem hebben we het eigenlijk ?
Heb je wat specs.....??

Nou.......als er geen problemen zijn wou ik het eigenlijk maar bij defragmenteren houden.....:)

Geplaatst door Isalieke
hallo

ik heb gemerkt dat mijn harde schijf bijna vol zit en nu zou ik graag weten wat ik het beste doe om terug meer plaats te krijgen op mijn harde schijf. Ik heb al een schijfdefragmentatie gedaan en al redelijk wat bestanden verwijderd maar veel helpt dat niet . Alle tips zijn welkom
by the way wat gebeurt er eigenlijk als ik mijn computer formateer?

Als je ruimtegebrek hebt, zit er vaak maar 1 ding op en dat is een tweede harde schijf bij plaatsen.

Je zou wel even kunnen kijken of je prullenbak leeg is en of alle oude systeemherstel-punten verwijdert zijn. Ook even schijfopruiming uitvoeren door rechtermuisknop op c te doen en dan naar eigenschappen te gaan. Zie daar schuifopruiming...

Maar gig's zullen er niet opgeruimt worden.

hallo

Bedankt voor de tips . Veel ken ik niet van computers dus vraag ik me nu af waar ik oude herstelpunten moet verwijderen.

Groetjes Isa:confused:

Rechtermuisknop op c-->eigenschappen-->klikken op bottun schuifopruiming-->in schuifopruiming klikken op tabblad "meer opties" en daar staat ie onderaan...:cool:

Bijlagen

• screenhunter_011.jpg
    screenhunter_011.jpg
    71,9 KB · Weergaven: 54
Hallo Tabarnar

Bedankt voor de tip
Ik heb toch al een beetje plaats bijgewonnen ken je nog van die kleine trukjes.

Hallo Tarabass

Bedankt voor de tip ikheb toch alweer een beetje plaats bijgewonnen . Ken je nog zo een paar kleine trucjes ?

Ga naar c:-->documents & settings-->jouw gebruikersnaam-->local settings-->TEMP en leeg deze map.

Zorg er wel voor dat bij extra-->mapopties-->weergave de regel verborgen mappen en bestanden weergeven staat aangevinkt zodat je de map "local settings" kunt zien, vergeet dit na de actie niet terug te zetten naar "bestanden en mappen niet weergeven...

En je map "mijn documenten" uitzoeken en alles wat je niet gebruikt weggooien of op cd zetten, zoals bijv. muziek etc.

Waarschijnlijk red je het hier wel mee, maar ik zou toch maar eens gaan kijken voor een harde schijf erbij...

Bijlagen

• screenhunter_012.jpg
    screenhunter_012.jpg
    55 KB · Weergaven: 44
De te reserveren ruimte voor systeemherstel aanpassen wil ook wel ´ns helpen.

Rechtsklik op deze computer, eigenschappen, tabje systeemherstel kiezen. Met de schuifbalk kun je aangeven hoeveel ruimte je hiervoor wilt reserveren. Standaard staat dit op 12% van de schijfcapaciteit.

Laatst bewerkt:
Hey Tarabass

Je zult me misschien een dom ding vinden maar ik vind hetgene dat je zegt niet.

Nee hoor, ik vind dat helemaal niet dom. Niet vragen, dat is pas dom ;)

Als je naar "deze computer" gaat dan opent er een venster. In dat venster bovenaan in de balk staat extra. Daar klik je op en in het menuutje staat onderaan "mapopties". Daar klik je op..
Dan opent er een nieuw venster genaamd "mapopties". Klik dan op tabblad "weergave" en je krijgt een menuutje te zien met allemaal regels die je kunt instellen. (Zie vorige bijlage)
In één van de onderste regels moet je dan "verborgen mappen en bestanden" laten weergeven....

Heb je dat gedaan dan ga je naar "deze computer-->c:-->documents and settings-->jouw gebruikersnaam-->local settings-->temp.

Die map gooi je leeg...

De map "temp" kun je ook vinden door te zoeken naar "temp" met de zoekmachine. Vind die hem dan rechtermuisknop op de map en verkennen. Dan alles verwijderen...

Vergeet niet bij "mapopties-->weergave" dhet vinkje terug te zetten naar "verborgen bestanden en mappen niet weergeven"

hey Tarabass

Wat verwijder ik daar infeite mee enmag ik hetzelfde doen met temporary internet files (daar staan cookies in)

Het is dus gelukt :thumb:

Mag ik hetzelfde doen met temporary internet files?

Ja dat mag!

De naam zegt het eigenlijk al, dit zijn temporary files die gebruikt worden voor internet en programma's. Een soort buffer zeg maar...

ps: de map c:\\windows\temp kun je ook wel legen...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan