opschonen PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

lampje2

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2006
Periodiek loop ik mijn pc na op vervuiling, gooi programma's weg die ik niet (meer) gebruik e.d..

Na het verwijderen van alles wat ik niet meer wil, gebruik ik CCleaner, omdat uninstallers toch altijd maar half werk doen. CCleaner past volgens eigen zeggen ook registratiebestanden aan waarbij dus bijvoorbeeld vervallen extansies worden opgeruimd e.d..

Nu blijkt dat dit toch ook niet helemaal voldoende is. Wanneer ik op de eigenschappen van de taakbalk klik, onder verbergen niet actieve pictogrammen... dan blijkt dat daar wel nog hele oude icoontjes staan (lang geleden weggegooide software.

Weet iemand hoe je ook die lijst opgeschoont krijgt?

gevaarlijk

Bedankt voor de snelle reactie... heb Regcleaner bekeken.

Lijkt erop dat er inderdaad benamingen op terug te vinden zijn die ik niet meer heb, maar het probleem met dit programma is dat je ALLES handmatig kunt weggooien & er benamingen & afkortingen in de lijst staan die me niets zeggen.

Je weet dus nooit hoe grondig je werkt & in het verleden heb ik met soortgelijke gevallen wel eens te grondig gewerkt. Je kunt je wel voorstellen wat daar het gevolg van is.

Zijn er alternatieven?

Zeker, je moet goed weten wat je doet, maar dat geldt OOK voor Ccleaner.
Wanneer jij die vakjes aanvinkt waarvan je zeker weet dat die programma's niet meer op je PC staan is er niets aan de hand.
Degene waarover je twijfels hebt laat je staan of toets je in op Google.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan