opschonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Bestaat er goede software om de pc eens flink op te schonen?
In de loop der jaren verzameld er een hoop troep en ik kom zelf al regelmatig lege mappen etc tegen.
Ik gebruik al Ccleaner en allerlei virus software.... maar ik zoek iets wat nog grondiger te werk gaat.
BVD

Het helpt als je al verwijderd met Revo Uninstaller Free.

Illegale software laat ook nog al eens wat achter.

Op zijn tijd ook eens schonen en register cleanen met CC-Cleaner.
Registerherstelpunt maken als dat wordt aangeboden in dat programma.

Dan valt het reuze mee hoor!

Grondiger?
Ook niet alle mappen zijn leeg, waarvan je denkt dat ze leeg zijn!
Dus ook niet zonder risico als je zonder kennis aan het "grove ruimen" gaat.

Kortom dan kan je beter eens in de zoveel tijd, je losse data saven en nieuwe installtie uitvoeren.

Laatst bewerkt:
Ik heb hem inmiddels gedownload en ben aan het scannen naar problemen. Ziet er trouwens goed uit, dat programma.

... maar de mappen waarin je zelf (al of niet in het 'verleden') gegevens hebt gezet, daar doet dat programma verder niets mee.

Klopt, maar het valt me op dat er steeds meer mappen voorkomen die mij niet bekend voorkomen, en waarvan ik geen flauw idee heb waar ze van/voor zijn.
Ik durf ook niet zomaar iets te verwijderen.

Hoi,

Gezien je verhaal zou ik ervoor kiezen om het volgende te doen:
1. alle eigen data kopiëren naar een externe schijf; afhankelijk van de Windows-versie kan dat ook met de wizard 'Bestanden en instellingen overzetten' (XP) of Windows Easy Transfer (Vista, Win7)
2. alle zelf geïnstalleerde programma's inventariseren en zorgen dat daar een 'origineel' van is
3. een complete herinstallatie c.q. recovery uitvoeren

Wat betreft het eerste moet je wel oppassen, want als er data in andere dat de 'standaard'-mappen is opgeslagen (zoals Mijn Documenten) dat maken die wizards geen complete backup.

jazeker die gebruik ik.

@vanveelen dat is een aardige klus.
Ik zal eens kijken wat ik ga doen....

Helemaal met vanvelen eens:

Opruimen met progjes moet je altijd doen, maar het loont zeker de moeite om je pc eens helemaal leeg te vegen.

Ik ga dan als volgt te werk:

- Alle persoonlijke gegevens (foto's enzo maar ook Favorieten en evt. e-mailadressen) op externe harde schijf zetten;
- Opschrijven welke progs je hebt geïnstalleerd en welke je daarvan wilt houden;
- Clean install maken met je windows cd;
- Opgeschreven progjes weer installeren;
- Alle extern opgeslagen gegevens weer terug zetten;
- Als dit allemaal is gebeurd, direkt een backup maken van de systeem schijf...
Mocht je over een tijdje weer je harde schijf moeten legen, dan zet je je clen install met geïnstalleerde progjes in 1 moeite weer terug.

Laatst bewerkt:
Dat laatste is zeker wel een goede tip!
Als ik eens niks te doen heb ga ik er toch maar eens mee aan de slag.

als je naar mapopties gaat kun je verborgen mappen uitzetten
en dan kan je zien wat er allemaal in een map zit :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan