• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan als afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.
De code uit #13 werkt prima met je voorbeeld document en "Afbeelding 6" als naam van dat plaatje.

#13 is bericht nr. 13 in je draadje, dis van snb.
Misschien dat ik weet wat je niet goed doet.
Maak er eens dit van:
Code:
Sub M_snb()
    With Blad1.Shapes("Hand")
        .CopyPicture
        With Blad1.ChartObjects.Add(1, 1, .Width, .Height).Chart
            .Paste
            .Export ThisWorkbook.Path & "\foto.gif", "GIF"
            .Parent.Delete
        End With
    End With
End Sub

Als het plaatje wel wordt gemaakt maar leeg is, denk ik dat het een timing probleem is.
Probeer dit documentje eens. Klik op een plaatje en dan op de knop:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Aha. Dit biedt perspectieven ! Aan dat timing probleem had ikzelf ook al aan lopen denken en probeerde het met Sleep op te lossen, maar dat lukte niet.
Ik ga deze code proberen te verwerken in mijn code. Ik meld me als ik overspannen word of als het gelukt is.
Ontzettend bedankt tot zover. :love: Ik zet deze dus nog niet op opgelost

Rustig aan, dan breekt het lijntje niet ;)

Kun je aangeven met welke Windows versie je werkt en met welke Excelversie ?

in je bestand:

- verwijder Blad2 en Blad3
- zet de macro in de macromodule van Blad1
- de afbeelding is geen afbeelding maar een link naar een afbeelding; zet hier een ongekoppelde afbeelding neer.

Laatst bewerkt:
Windows 10 Office 365

Maar.....Het is gelukt !!!! Beiden ontzettend bedankt! :thumb:

Kan je met een gerust hart het weekend in ;)

Het is toch wel handig te vermelden waarom een code die bij iedereen vlekkelings werkt dat nu bij jou ook doet.

Nou, het laatste voorbeeld van Edmoor was dus de oplossing door OnTime te gebruiken. en de .paste instructie buiten With End With te plaatsen. Zonder dat deze code goed werkte deed de rest van mijn code die daarna kwam het ook niet, dus dat moest ik even proberen.

Ik ben erachter gekomen WAAROM de code het bij mij niet doet ! De plaatjes waar ik mee werk hebben een IAN code als naam. Cijfers dus en dat vind de code niet leuk, letters wel !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan