• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan als bep. cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hovawart

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
Hallo,

Ik wil mijn excel bestand opslaan onder een bepaalde naam, mbv macro, die opgebouwd is met een waarde uit een v/d cellen.

bv:

bestandnaam moet worden
c:\Excelbestand - Januari 2006.xls, waarbij "Januari 2006" uit een bep. cel van Blad2komt.

In diverse forma word dit bescherven, alleen ik snapt geen hout van. Er moeilijk kan dit toch niet zijn ?

Hello

probeer

SaveAs Filename:="C:\Excelbestand - " & Worksheets("Blad2").Range("A1").Value & ".xls"

Wigi

In diverse forma word dit bescherven, alleen ik snapt geen hout van. Er moeilijk kan dit toch niet zijn ?
Misschien had je erbij kunnen zetten wat je kennis is van vba of enige andere scripttaal. Kan redelijk lastig zijn als je niet weet of het bv een " of een 'zou moeten zijn. oefing baart kunst, net zoals een vraag op de juiste wijzen stellen :).

Denk dat je er met het vb van onze Wigi wel uit moet komen.

Succes.

groet Ferenc

ps.
als je uitleg nodiug hebt horen we dat graag :)

Laatst bewerkt door een moderator:
mijn vraagstelling was misschien niet al te duidelijk.

Mijn probleem, nog steeds, ligt bij mijn "lage basis"-kennis van VBA.

De regel snap ik wel, echter als deze regel in VBA plak, blijf ik een foutmelding van"....sub ontbreekt.." krijgen. Als ik een SUB en End SUB van een andere macro er in plak werkt ie nog steeds niet. Mijn vermoeden is dat het probleempje bij het "Sub"gebeuren ligt, alleen hiervoor mis ik de kennis van VBA.

Dus graag een stap voor stap beschrijving van wat ik moet doen, of wat ik juist niet moet doen.

Alvast bedankt

Dus graag een stap voor stap beschrijving van wat ik moet doen, of wat ik juist niet moet doen.

- open VBA editor met Alt-F11
- voeg een nieuwe module toe: Invoegen > Module
- plak de code:

Sub Opslaan()
SaveAs Filename:="C:\Excelbestand - " & Worksheets("Blad2").Range("A1").Value & ".xls"
End Sub

- keer terug naar Excel met nogmaals Alt-F11
- voer de macro uit na Alt-F11 en de macro "opslaan" te runnen

Lukt het?

Wigi

Ik dacht dat het ook zo makkelijk zou gaan, maar ik blijft de foutmelding:
"Compileerfout: Sub of Function is niet gedefinieerd" krijgen ( zie bijlage ).

En nu mis ik de kennis van VBA om op probleemop te lossen.

Bijlagen

• melding.jpg
    melding.jpg
    9,9 KB · Weergaven: 39
Ik dacht dat het ook zo makkelijk zou gaan, maar ik blijft de foutmelding: "Compileerfout: Sub of Function is niet gedefinieerd" krijgen ( zie bijlage ).

En nu mis ik de kennis van VBA om op probleemop te lossen.

Als Januari 2006 in een andere cel dan A1 staat, dan moet je dat veranderen zodat dat overeenkomt. Ook het tabblad moet kloppen: ik veronderstelde Blad2.

Lukt het dan? Indien niet, hang het bestandje bij.

Idd, bladnaam en range heb ik veranderd. Maar juist, naar mijn mening ( zie bijlagen ), maar werkt niet.

Bijlagen

• Map1.zip
    Map1.zip
    5,7 KB · Weergaven: 37
  • VBA.jpg
    VBA.jpg
    26,1 KB · Weergaven: 44
ik denk niet dat het veel uitmaakt, maar nog wat extra info

Orginele bestand is een paar MB groot. Dus hier plaasten zal niet lukken.
Het blad heet "Financieel overzicht" en de cel is B7. In B7 staat de formule NU() ( weergave JJJJ ).

Sorry, fout van mij:

het is

Code:
ThisWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Excelbestand - " & Worksheets("Blad1").Range("b7").Value & ".xls"

ThisWorkbook. was vergeten.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan