• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan als .csv, automatische datumconversie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leurus

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007
Helleu,

Voor een klant van mij dien ik een conversie uit voeren. Hiervoor heb ik een .csv bestand voorbereid dat in SAP wordt ingelezen en waar ook terug in wordt geschreven.

Een veld uit dit bestand is huisnummer. Een aantal voorbeelden hiervan zijn 1-59, 4-48 etc...

Nu heb ik intussen alles volgens mij al geprobeerd, maar telkens als ik het bestand opnieuw open staat er weer een datum. In de trant van jan-59, april-48 etc...

Wordt er intussen helemaal gestoord van. SAP opent het .csv ook in excel dus dit gaan telkens fout.

Is er een optie in Excel waardoor hij mijn huisnummer niet steeds in een datum veranderd tijdens het opslaan van een .csv bestand?

Mijn dank is groot!

Groet,
Hans Leurs

Moet hier op het forum een stukje VBA code voor aanwezig zijn.
Ben alleen vergeten wat toen de vraag stelling was. Heb hem zelf nog beantwoord.
Met iets meer geduld zal ik vanavond thuis tussen mijn snippets kijken.

Gebruik ook eens de zoek functie hier op het Excel forum!

Succes

Heb hem zelf nog beantwoord... Gebruik ook eens de zoek functie hier op het Excel forum!

En beperk de zoekopdracht tot de berichten van Demeter (wat er ondertussen toch ook al een hele hoop zijn, maar toch ;))

Dank voor jullie reacties. Intussen is met de klant afgestemd de waarden in twee velden te zetten, dus de 1 in het huisnummer en t/m 59 in de toevoeging. Ziet eigenlijk nog beter uit ook. Neemt niet weg dat ik nog steeds wel wil weten of het mogelijk is om in .csv bestanden deze datum naaer tekst te zetten.

Aangezien ik weinig tot geen ervaring heb met VBA aan jullie de vraag of jullie er eens mee willen stoeien.

Heb een gedeelte bijgevoegd. Het gaat dus om kolom F.

Hoor wel of jullie deruit komen

Alvast bedankt
Grtz
Hans

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan