• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan als CSV bestand met bepaalde opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

danvie

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2007
Hoi,

Ik wil een excel bestand opslaan als een CSV bestand op een specieke locatie.
Nu heb heb ik daar een heel eenvoudige macro voor gemaakt maar deze slaat op met de comma als scheidingsteken en ik zou graag de puntcomma als scheidingsteken gebruiken.Kan iemand mij hierbij helpen.
Hierbij de macro
=====
Sub Opslaan_als_CSV()
ChDir "C:\INTERFACE\MEMO"
If Len(Dir("C:\INTERFACE\MEMO\*.*")) > 0 Then
Kill "C:\INTERFACE\MEMO\*.*"
End If
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\INTERFACE\MEMO\memo.csv", FileFormat:= _ xlCSV, CreateBackup:=False
End Sub
=====
Alvast bedankt.

Daniel

Hoi,

Heb al wat gekeken bij de landinstellingen (lijstscheidingsteken wijzigen in komma ipv putnkomma) maar werkt niet.

In het verleden:

CSV-bestand openen met Word
En met de menuoptie Bewerken > Vervangen .... de puntkomma door de komma.

Dit werkte wel in het programma waarin het CSV-bestand weer geïmporteerd moest worden (want daar gaat het om denk ik .... ???)

CSV-bestand openen met Word
En met de menuoptie Bewerken > Vervangen .... de puntkomma door de komma.
als je het bestand dan terug in excel wil inladen, krijg je wel problemen met de komma in de decimale getallen. in het verleden heb ik ervaren dat het taalafhankelijk is. een nederlandse excel doet het anders dan een engelse.

steven

Het gaat wel goed als ik gewoon vanuit het betreffende excelbestand handmatig opsla.
Dan krijg ik wel de puntkomma ipv de komma maar zodra ik het met een macro doe krijg ik alleen de komma en ik wil het graag via de macro laten gebeuren.

Nog even aanvullend; het gaat om CSV met lijstscheidingstekens; er zijn namelijk een aantal varianten van CSV.

Het zal waarschijnlijk een parameter zijn die je moet meegeven met het opslaan maar ik kon ook in de help van VB niets vinden.:(

Laatst bewerkt:
Ik heb het in Excel2003 NL-versie opgenomen met de macrorecorder en krijg op de volgende wijze de puntkomma automatisch als scheidningsteken:

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\JanAdmin\Documents\Map1.csv", _
FileFormat:=xlCSVMSDOS, CreateBackup:=False

Ik vermoed dat het Juiste FileFormat hiervoor zorgt. In mijn geval dus xlCSVMSDOS, jij hebt xlCSV gebruikt.

Als ik CSVMSDOS in mijn macro zet dan krijg ik nog steeds de komma als separator.
Ik had dat inderdaad al geprobeerd.
Misschien heeft het met een setting te maken maar ik zou niet weten waar ik deze moet zoeken.

Als ik handmatig opsla dan doet ie het wel goed.
Ik kan ook verder niets vinden om een extra parameter mee te geven voor de separator.

Ter info; Ik werk ook met excel 2003NL.

Laatst bewerkt:
Beste Richard,

Helaas is ook dit niet de oplossing.
Ik snap er echt geen hout meer van.
ik heb alle mogelijke export formaten al geprobeerd maar het komt er gewoon niet goed uit.
Ook het lijstscheidingsteken heb ik bekeken maar deze staat goed ingesteld.

Is er iemand die mij op weg kan helpen?:(

Ik begrijp er echt niets meer van.
Ik heb in windows de lijstscheidingsseparator op ; staan.
Ik heb een nederlandse versie van WIN XP, OFFICE 2003 en ook mijn taalinstelling staat op Nederlands met VS toetsenbord.

Als ik vervolgens de eerdergenoemde macro draai dan worden de waarden nog steeds door een comma gescheiden. Als ik het handmatig doe en dan CSV kies dan gaat het wel goed. Maar het gaat mij juist ook om het legen van de betreffende directory en het gemak van de macro.

Ik snap dan ook echt niet waarom het bij jullie wel werkt.
Ik ben geen mega expert in excel maar heb wel dusdanig ervaring dat ik de meeste problemen wel weet op te lossen maar hier kom ik echt niet uit.

In ieder geval dank voor de reeds genomen moeite en ik hoop dat er iemand is die mij toch nog de juiste weg op kan helpen daar al het bovenstaande helaas nog niet heeft geleid tot mijn oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan