Ik gebruik onderstaande code om een factuur af te drukken en daarna een kopie op te slaan als PDF file.
Graag zou ik willen dat ik alleen dát werkblad opsla waarin de gegevens staan en niet het hele excel werkmap bestand zodat ik later dat bestand weer kan gebruiken als basis voor een volgende factuur/offerte.
Alleen ben ik een NONO als het gaat om ingewikkelde excel dingen als ik er geen voorbeeld bij heb snap ik er nikkes van
Ook dit vraagstukje is weer voor mn goede vriend en buur waarvoor ik samen met jullie hulp al een en ander in elkaar geknutseld heb, waarvoor mijn dank
Graag zou ik willen dat ik alleen dát werkblad opsla waarin de gegevens staan en niet het hele excel werkmap bestand zodat ik later dat bestand weer kan gebruiken als basis voor een volgende factuur/offerte.
Alleen ben ik een NONO als het gaat om ingewikkelde excel dingen als ik er geen voorbeeld bij heb snap ik er nikkes van
Ook dit vraagstukje is weer voor mn goede vriend en buur waarvoor ik samen met jullie hulp al een en ander in elkaar geknutseld heb, waarvoor mijn dank
Code:
Sub printen()
ActiveSheet.Unprotect Password:="pieter"
Range("A1:G49").Select
Application.ActivePrinter = "HP PSC 1500 series op Ne01:"
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=2, Collate:=True
Application.ActivePrinter = "Bullzip PDF printer op Ne03:"
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1
[COLOR="Red"]***ActiveWindow.SelectedSheets.SaveWorkSheet AS "Range("G3") = Range("G3") + 1"**[/COLOR]
Range("G3") = Range("G3") + 1
Range("G4:G5,A17:E40,J17:J40").ClearContents
Range("G4").Select
ActiveSheet.Protect Password:="pieter"
End Sub