opslaan als jpeg 300 dpi

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudkleinen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2008
Hallo!
Ik maak vaker publicaties in publisher. De drukker vereist een resolutie van 300 dpi.
Nu lukt het me niet een opmaak (a0-formaat) in 300 dpi op te slaan. Krijg steeds de melding: Het bestand kan niet worden opgeslagen.
Dit moet toch op te lossen zijn? Wie helpt!!
Bedankt!

Ik weet niet goed wat je bedoeld ruudkleinen. A0 is een groot formaat. Is het probleem dan dat je niet genoeg dpi (dots per inch) hebt? Of gaat dit over de mogelijkheden en onmogelijkheden van Publisher...

Als de afbeelding waarvan je uitgaat de beperkende factor is, dan kan daar nog wat aan gedaan worden door interpolatie. Een kwalitatief redelijke digitale afbeelding kan veel groter worden gemaakt door het toevoegen van beeldinformatie, zeker de dubbele hoogte en breedte zonder dat het zichtbaar is. 150 dpi kan daardoor 300 dpi worden. Ik raad het programma PhotoZoom hiervoor aan. Dit is als een try out versie te krijgen met een voorlopig watermerk in de foto. Ook kan je gebruik maken van Image Analyzer dat net even wat minder geavanceerd is en niet speciaal hiervoor bedoeld maar helemaal gratis ter beschikking wordt gesteld. http://meesoft.logicnet.dk/ Omdat je het hebt over A0 posterformaat wil ik opmerken dat de drukker tegen betaling vast wel grafische oplossingen te bieden heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan