• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan als met datum in macro

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja, dan doet ie het wel.

Moet er dan zoiets als active worksheet in staan of zo?

Je wil het toch uitvoeren bij het openen van je bestand?
Kijk dan naar de voorbeelden van @Rudi en @ExcelAmateur.
Deze zet je in ThisWorkbook.

mogelijks zijn de events uitgeschakeld (application.EnableEvents = True/False)

HSV,

die tip was goud waard, in This Workbook, inderdaad. Hij gaat nu helemaal goed.:thumb:

Bedankt allen.

Maar eh, HSV, kom je nou uit Heiloo of niet?:d

HSV,

Maar eh, HSV, kom je nou uit Heiloo of niet?:d

Ik moet je teleurstellen.
Het zijn mijn initialen en plaatsnaam van ons vroegere transportbedrijf (drie jaar geleden verkocht).
Hoog in het noorden.

Je stelt me allesbehalve teleur, HSV. Je hebt me goed geholpen. Dat je uit het hoge noorden komt, vind ik best.
Ik zal het uitleggen, in je onderschrift staat iets over een voetbalvereniging, en een van de lokale voetbalverenigingen hier heet HSV, vandaar mijn assosiatie.:)

Roughneck

Roughneck,

Werkt onderstaande code nu correct?
Code:
Private Sub Workbook_Open()
  If Sheets("Blad1").Range("B16") = "" Then Range("B16") = Date
End Sub

Ja, ExcelAmateur, ik heb m ietsje aan moeten passen want met Blad1 ging het niet.
En ik heb de datum-notatie wat aangepast.

Code:
Dim Sysdate
  Sysdate = Format(Date, "dd-mm-yyyy")
  If Sheets("overzicht OPB").Range("B16") = "" Then Range("B16") = Sysdate
End Sub

Ik ga volgende week een gebruiker vragen de excel een weekje te gebruiken. Een zg Beta-tester, haha.
Veel dingen hebben we al afgevangen, maar misschien komt er nog meer uit.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat dit voldoende is.

Code:
  If Sheets("overzicht OPB").Range("B16") = "" Then Range("B16") = Date
End Sub

Laatst bewerkt:
Dat dacht ik ook, maar dan zet ie slashes tussen de dag, maand en jaar. Vond ik niet mooi.

Zo dan?

Code:
  If Sheets("overzicht OPB").Range("B16") = "" Then Range("B16") = Format(Date, "dd-mm-yyyy")
End Sub

Laatst bewerkt:
ik ben nu niet thuis,maar ik ga het proberen zodra ik thuis ben. Minder code, altijd goed, natuurlijk. Dank je wel.:thumb:

Ja, met de verkorte code werkt ie ook prima. Het bestand word mooier en mooier. Ik denk dat ik er wel ben, nu, maar ik ben benieuwd wat de gebruiker ervan vind. Ik ga de vraag voorlopig op opgelost zetten. Bedankt iedereen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan