• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan als... met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.
We blijven zeggen dat dit NIET ZO IS !
Zeker dat je 'SaveCopyAs' gebruikt ? en niet 'SaveAs' ???

2020-06-05 19_24_44-Window.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb toch net echt weer getest en de code die ik stuurde doet wat jij wil

Lezen is moeilijk of ..........

Zoals al eerder geschreven.

Code:
Thisworkbook.savecopyas "c:\temp\pietje.xlsm"

@Jveer,
De code werkt wel, alleen wordt alles gesloten. Denk nu niet dat ik alles niet geprobeerd heb. Kan het ook aan mijn macbook liggen?

Dan geef ik op want van MacOs weet ik niks en VBA is daar een stuk beperkter.

Waarschijnlijk de backslash even veranderen in een slash.

Of Application.PathSeparator gebruiken.
Maar ik heb ook geen idee of SaveCopyAs daarop wel werkt.
Lijkt me van wel, maar ik weet het gewoon niet.

@jvandervliet:
Bij een volgende vraag graag even melden dat je op MacOS werkt.

We blijven zeggen dat dit NIET ZO IS !
Zeker dat je 'SaveCopyAs' gebruikt ? en niet 'SaveAs' ???

Het zou leuk zijn als je gewoon eens wou antwoorden !
In de volgende tussenkomst doe je weer precies of er niets over gezegd/gevraagd is ...

Waarom toch zo veel moeite doen om deze keikop te helpen?

Hij post dezelfde vraag op verschillende fora, en luistert niet naar wat hem wordt voorgesteld.

Op Oplossing.be werd hij zelfs al verbannen voor het schenden van de forumregels i.v.m. posten op verschillende fora zonder dit te melden.

Rikja

Sorry mensen,

Had niet in de gaten dat Helpmij aan Oplossing.be gelinkt was. Maar het probleem is inmiddels opgelost.
Ik dacht misschien hebben ze daar een andere oplossing. Uit eindelijk ben ik er zelf uitgekomen....

En dan ga je vast niet vertellen hoe? vragen, vragen en niets geven. Leuke bezoeker. Hebben anderen ook lekker veel aan.

Laatst bewerkt:
Het is gelukt met een omweg.

Code:
Sub Opslaan()
Application.DisplayAlerts = False
    Dim ThisWb
    Dim myPath As String
    Set ThisWb = ActiveWorkbook
    myPath = ActiveWorkbook.Path
    Worksheets(Array("Factuur")).Copy
    ActiveWorkbook.SaveAs FileName:=ActiveWorkbook.Path + " \" + Range("H2") + ".xlsx"
   For Each Link In ActiveWorkbook.LinkSources
        ActiveWorkbook.BreakLink Link, xlLinkTypeExcelLinks
    Next
    ActiveSheet.Buttons.Delete
    Application.DisplayAlerts = True
    ActiveSheet.Range("G9").ClearContents
    ActiveWorkbook.Save
    ActiveWorkbook.Close
End Sub

Ook allemaal van het internet geplukt en bij elkaar gevoegd.

Hallo jvandervliet,

Zelden, en ook niet in dit geval, zijn forums aan elkaar gelinkt. Wat voor alle forums en hun vraagstellers geldt is RESPECT.

Op ons forum hier zitten 4-5 mensen zicht hoofdbrekens te maken om jou te helpen.
Intussen zitten er op Oplossing.be ook verschillende mensen een oplossing te bedenken. Niemand weet iets van de vorderingen op het andere forum. Jij meldt het niet.

Ik heb gezien dat er op www.oplossing.be heel duidelijk wordt gemaakt dat je een zelfde vraag op verschillende forums moet melden, maar dat doe je niet. Je eet van 2 (of meer) walletjes.
Je shuwt het ook om je te verontschuldigen. En je beweert zelfs dat je ZELF een oplossing gevonden hebt voor je Excel-probleem. Ja, dankzij de hulp die je hier en daar gekregen hebt.

Niemand verbied je dezelfde vraag op verschillende forums te posten. Er wordt enkel gevraagd dit te melden, en dat negeer je.
Ik zal niet nalaten je gedrag hier te melden aan een moderator.

Ik hoop dat de moderators en administrators hier op ons forum ook eens eindelijk actie ondernemen om dit egocentrisch gedrag aan regels te onderwerpen.

Heel veel helpers zullen anders afhaken.

Rikja

Laatst bewerkt door een moderator:
Het getuigt van respect om tijdens het plaatsen van je vraag aan te geven dat je je vraag op meerdere forums heb geplaatst. Reden hiervoor is, is dat helpers vaak op meerdere forums aanwezig zijn om te helpen. Ze zijn dus dubbel " aan het werk" voor een soortgelijk probleem. Is niet netjes naar de helpers toe, zij steken tenslotte tijd in het oplossen van je probleem.

@ Rikja: Het getuigt ook van respect om een dusdanige woordkeuze te gebruiken zodat je leden op dit forum in hun waarde laat, ondanks dat ze niet de juiste route volgen. Niet iedereen is dagelijks op een forum aanwezig en kent de ins en outs van een forum. Daarom je reactie aangepast.

Bovendien je reactie, "eindelijk eens actie ondernemen" raakt kant nog wal. Als er een misbruikmelding is wordt er asap gereageerd. Als je denkt dat moderators elke minuut van de dag het forum scannen zit je er naast.

Hallo huijb,

ik heb geen probleem met het (minimaal) aanpassen van mijn post.

In een opzicht is je reactie nochtans verkeerd, sorry...

Reden hiervoor is, is dat helpers vaak op meerdere forums aanwezig zijn om te helpen. Ze zijn dus dubbel " aan het werk" voor een soortgelijk probleem.
Het is net voor helpers die NIET op meerdere forums komen, maar in één forum helpen, dat dubbelposten onzichtbaar blijft, en ze dus niet op de hoogte zijn van de verstrekte hulp en oplossingen op andere fora.
Ze blijven dus naarstig zoeken, alhoewel het antwoord elders al is gevonden.

Bovendien je reactie, "eindelijk eens actie ondernemen" raakt kant nog wal. Als er een misbruikmelding is wordt er asap gereageerd. Als je denkt dat moderators elke minuut van de dag het forum scannen zit je er naast.

Ik weet ook wel dat je niet elke reactie kan controleren, maar indien er een hier goede regelgeving was in plaats van die "lichtjes op de vingers tikken"....
Ik heb de Forumregels er nogmaals op nagelezen, nergens wordt er gevraagd om een dubbelpost te melden. Zoals U zelf schrijft:
Het getuigt van respect om tijdens het plaatsen van je vraag aan te geven dat je je vraag op meerdere forums heb geplaatst.

Meer vragen we niet, enkel respect...

Dank U.

Rikja

Mijn laatste reactie hierover. Er is sprake van een dubbelpost wanneer de vraag twee keer gesteld wordt op dit forum. Wanneer je je vraag ook op een ander forum stelt is er geen sprake van een dubbelpost. Hetgeen niet wegneemt dat de helpers hierover (terecht) gebrouilleerd kunnen raken.

Dat ik het niet gemeld heb, daar had ik niet aan gedacht, heb me jaren geleden hier aangemeld, maar maak zelden gebruik van dit forum omdat ik dit niet zo heel veel doe met Excel en of Access. Heb toen de regels niet goed gelezen, dat ga ik nu doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan