• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan als naam in J2 op de locatie in A1

Status
Niet open voor verdere reacties.

stipvroegop

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2016
Ik weet dat de vraag hier al eens gesteld is, maar ik kan er niet uitkomen.
Ik wil graag het bestand in de bijlage opslaan via een macro met als bestandsnaam de invoer van cel J2, en de locatie van de gegevens uit cel J1
Kan iemand mij hier bij helpen?

Alvast bedankt

Bijlagen

Waar kom je niet uit dan? Werk je nog steeds met een stokoude versie van Excel? Hoe wil je het bestand opslaan? Als bestand zonder of met macro's of alleen de factuur als PDF?

Code:
Sub VenA()
  ar = Sheets("Factuur").Range("J1:J2")
  ThisWorkbook.SaveAs ar(1, 1) & IIf(Right(ar(1, 1), 1) <> "\", "\", "") & ar(2, 1)
End Sub

Code:
Sub Save()
Dim Naam As String
Dim Path As String
Application.DisplayAlerts = False
    Path = Range("J1").Value
    Naam = Range("J2") & ".xlsm"
    ActiveWorkbook.SaveAs Path & Naam, 52
Application.DisplayAlerts = True
End Sub

@JVeer,

Welke toevoeging geeft jouw code? In J1 staat het pad niet goed aangegeven en dat vergeet je dan maar even?

Maakt het uit?, TS beslist toch.

Waar kom je niet uit dan? Werk je nog steeds met een stokoude versie van Excel? Hoe wil je het bestand opslaan? Als bestand zonder of met macro's of alleen de factuur als PDF?

Code:
Sub VenA()
  ar = Sheets("Factuur").Range("J1:J2")
  ThisWorkbook.SaveAs ar(1, 1) & IIf(Right(ar(1, 1), 1) <> "\", "\", "") & ar(2, 1)
End Sub

Het liefst wil ik het bestand opslan als PDF en excel (is dit ook mogelijk?). ik werk btw met office 2016
Ik heb de locatie in cel J1 even aangepast, en het werkt nu met jou formule. Bedankt hiervoor!

Laatst bewerkt:
Er staan een aantal meer vragen. Het quoten van volledige berichten is niet nodig.

Werken de suggesties in #2 en en #3 voor het opslaan als Excel bestand? Of heb je dat nog niet getest? Wat wil je opgeslagen hebben als pdf? Alleen de factuur? Of alle 4 de tabjes als 1 document?

niet getest

Ik heb optie 3 en 4 eigenlijk niet getest. De eerst optie werkte prima, dus ik weet eigenlijk niet wat optie 3 en 4 toevoegen??
Het enige wat ik opgeslagen wil hebben is de factuur als PDF , en het excel bestand als excel met macro.
Nogmaals bedankt voor je snelle reactie!:thumb:

Laatst bewerkt:
PDF werkt niet

Toch nog even één vraag/ opmerking.
Het opslaan als PDF (zoals onderstaand) werkt niet. Het wordt onder een verkeerde naam opgeslagen.
Ik het mogelijk om in één marco het tablad factuur op te slaan als PDF en als excel met macro met de macro van VenA?

Sub Save()
Dim Naam As String
Dim Path As String
Application.DisplayAlerts = False
Path = Range("J1").Value
Naam = Range("J2") & ".xlsm"
ActiveWorkbook.SaveAs Path & Naam, 52
Application.DisplayAlerts = True
End Sub

Los van dat het niet tussen codetags staat heb ik deze code niet geplaatst. Dus als je daar mee verder wil gaan dan moet je even wachten tot @JVeer achter zijn/haar eigen fout komt. De waarschuwing staat al in #4. Verder heb ik nog steeds geen antwoord op waar je niet uitkomt.

Zoiets zal denk ik wel werken.
Code:
Sub VenA()
  With Sheets("Factuur")
    ar = .Range("J1:J2")
    c00 = ar(1, 1) & IIf(Right(ar(1, 1), 1) <> "\", "\", "") & ar(2, 1)
    .Copy
  End With

With ActiveWorkbook
    .SaveAs c00, 52
    .Sheets(1).ExportAsFixedFormat 0, c00
    .Close 0
  End With
End Sub

Geweldig!!!!

VenA je bent geweldig! het werkt nu precies zoals ik het wou hebben!!!
Nogmaals, dank, dank, dank!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan