• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan als naam met datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaxExcel

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Ik heb het al voor elkaar om het excelblad op te slaan als een veldnaam, alleen zou ik er ook graag de datum bij hebben, is dit mogelijk?
De code die ik nu gebruik om op te slaan is:

Private Sub CommandButton1_Click()
ActiveWorkbook.SaveAs "C:\" & Sheets("Blad1").Range("C2").Value & ".xls"
End Sub

Neem nu aub eens eerst een minuut de moeite om de zoekfunctie te gebruiken.

Als ik zoek op

saveas

is de 5de topic al een topic met een datum als Saveas.

Wigi

Ik had al wel gezocht, maar blijkbaar op de verkeerde namen, voor degene die de oplossing willen weten, ik heb het zo gedaan:
In een ander veld de veldeigenschappen op Datum gezet en gekozen voor 14 maart 2000 en op de button de volgende code gezet:

ActiveWorkbook.SaveAs "C:\" & Sheets("Blad1").Range("C2").Value & ActiveSheet.Range("D2").Value & ".xls"
End Sub

Op C2 staat de naam en op D2 staat de datum.

Pas op dat je geen / in de datumnotatie gebruikt, want dan hangt het spel ;)

Ai, werkt toch niet helemaal, doordat de formulier =NU() of =VANDAAG() is hangt hij standaard, jammer, nog even verder zoeken :)

Edit: Na wat puzzelen:

ActiveWorkbook.SaveAs "C:\" & Sheets("Blad1").Range("C2").Value & "-" & Format(Now, "dd-mm-yy") & ".xls"
End Sub

Laatst bewerkt:
Ai, werkt toch niet helemaal, doordat de formulier =NU() of =VANDAAG() is hangt hij standaard, jammer, nog even verder zoeken :)

Gebruik de Format functie zoals ik zei, in de 5de post die je vindt met de zoekfunctie.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan