Opslaan als .Pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Ik heb onderstaande code om het blad op te slaan als zijnde PDF.

Ik bij onderstaande tegen een melding: Sub of Functie niet gedefinieerd.

Code:
Sub Opslaan()

rMkDir "D:\Materiaal\Materiaal PDF\"
    Sheets("Opzet").ExportAsFixedFormat 0, "D:\Materiaal\Materiaal PDF\" & Sheets("Opzet").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Value & ".pdf"

End Sub

En bij deze de melding: Kan pad niet vinden.

Code:
Sub Opslaan()

rMkDir "D:\Materiaal\Materiaal PDF\" & Year(Date)
    Sheets("Opzet").ExportAsFixedFormat 0, "D:\Materiaal\Materiaal PDF\ & Year(Date)"\ & Sheets("Opzet").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Value & ".pdf"

End Sub

Nu vermoed ik dat dit komt doordat de map nog niet is aangemaakt op partitie D van mijn harde schijf.
Dus die moet eerst gemaakt worden. Volgens mij was dat met:

Code:
MkDir "D:\Materiaal"

Toch krijg ik een foutmelding....

Uiteindelijk is het de bedoeling dat op Partitie D van mijn harde schijf de map: Materiaal wordt gemaakt, dan de onderliggende map: Materiaal PDF met daarachter het jaartal en dan daar weer een onderliggende mappen: (Verwijzend via: Sheets("Opzet").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Value & ".pdf")

D:\Materiaal\Materiaal PDF 2014\2014_00001

Daarna bij een volgende opslag:

D:\Materiaal\Materiaal PDF 2014\2014_00002
enz

Let op zodra 2015 aanvangt, dient de onderliggende map: Materiaal PDF 2015 te worden aangemaakt. Enz.

Laatst bewerkt:
Code:
Sub Opslaan()

MkDir "D:\Materiaal\Materiaal PDF " & Year(Date) & "\"
    Sheets("Opzet").ExportAsFixedFormat 0, "D:\Materiaal\Materiaal PDF " & Year(Date) & "\" & Sheets("Opzet").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Value & ".pdf"

End Sub

Goedenmorgen Rudi.

Jouw code uitgeprobeerd... Werkt niet. Ik heb excel 2007.

Hij kan het pad niet vinden.

Ik lees het eventueel vanavond wel. Ik ga nu naar mijn werk.

Mvg

Code:
Sub Opslaan()

CreateObject("shell.application").Namespace("D:\").NewFolder "Materiaal\Materiaal PDF " & Year(Date)
    Sheets("Opzet").ExportAsFixedFormat 0, "D:\Materiaal\Materiaal PDF " & Year(Date) & "\" & Sheets("Opzet").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Value & ".pdf"

End Sub

Rudi bedankt. De code werkt. Echter wat is nu het verschil tussen mijn code en die van jou. Ik bedoel mijn code maakte een map en een onderliggende, maar mijn bestand wegschrijven ernaar deed hij niet. In jouw code doet deze dat weer wel.

Laatst bewerkt:
Met MkDir kan je slechts directorys aanmaken op 1 niveau tegelijkertijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan