Opslaan als... werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

freax

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2004
als ik een bestand wil downloaden gaat dit bestand sinds een paar dagen ineens naar een 'tijdelijke' map, die ik niet terug kan vinden. Eerst kon ik dit omzeilen door op 'doel opslaan als...' te drukken. Nu wil dat ook niet meer.
Weet iemand hoe ik kan zorgen dat de bestanden niet meer in de tijdelijke map terecht komen??
Oftewel: wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat als ik een bestand wil downloaden, automatisch het dialoogvenster verschijnt: opslaan als...

Alvast Bedankt, Martijn

Geplaatst door Jozo
Welke windows ?
Voor XP zou de registertweak op regel 287 wel eens kunnen helpen.
Heb hem even bekeken, maar vind hem niet echt duidelijk.

Ik zou eerst het volgende proberen:
Als je Windows XP gebruikt kun je proberen Internet Explorer te herstellen. Je moet hiervoor aangemeld zijn als beheerder. Ga naar Start, Uitvoeren, typ sfc /scannow (spatie na sfc!) en klik op OK. Als er bestanden moeten worden gerepareerd of teruggezet, word je gevraagd de XP cd-rom in de drive te doen.
Bij Windows 98 ga je naar Start, Programma's, Bureau-accessoires, Systeemwerkset, Systeeminfo. Klik in het menu Extra op "Reparatieprogramma voor Internet Explorer." Kies in het venster dat verschijnt "Internet Explorer herstellen" en klik op OK.

Guus.

geplaatst door Jozo
Welke windows ?
Voor XP zou de registertweak op regel 287 wel eens kunnen helpen

Heb ik net geprobeerd en die werkt in dit geval niet.

En die tip van Guus word denk ik een probleem, aangezien ik de cd-rom niet heb...

Martijn

Laatst bewerkt:
Geplaatst door freax
En die tip van Guus word denk ik een probleem, aangezien ik de cd-rom niet heb...
Je kunt het toch proberen. Het kan best zijn dat het herstel zonder cd-rom mogelijk is.

Guus.

En het herstellen zonder cd-rom is mogelijk met chkdsk /f

dennis.

Geplaatst door DENNIS90
En het herstellen zonder cd-rom is mogelijk met chkdsk /f
Dit is schijfcontrole waarbij op fouten op de schijf wordt gecontroleerd. Dat zal aan foute bestanden niets doen.

Guus.

Geplaatst door Guus abc
op fouten op de schijf wordt gecontroleerd. Dat zal aan foute bestanden niets doen.Guus.
Als het goed is, is "op fouten" in dit geval synoniem voor "op corupte(bestanden)". Het argument "f" dat bij chkdsk hoort staat voor fix, dus het herstellen van die corupte bestanden.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan