opslaan als

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen, ik heb de test gemaakt op oude en nieuwe laptop
Sub test()
Application.Dialogs(xlDialogSaveAs).Show "GEEF NAAM IN VOOR UW BEREKENING ", 1
End Sub

Op de oude is het okee, op de nieuwe werkt het niet.
met F5 op regel komt er ook niks te voorschijn

Welke Office versie staat er op de laptop waar het niet werkt?

office 2013 met licentie, gekocht dus
excel 2003 staat er ook op, al eens verwijderd maar dat was ook niet de oplossing

Dan zou ik het zo ook even niet weten. Hier werkt het prima in zowel Office 2003, 2010, 2013 als 2016.

misschien intressant, kan je mij de instellingen van office 2013. Ik zie hier bij 'instellingen voor bestandsblokering' dat de vakjes van 'invoegtoepassingsbestanden voor excel 97-2003' en 'werkmappen en sjablonen voor excel 97-2003' NIET aangevinkt staan.
Zou dat de reden kunnen zijn ! Hoewel de macro werkt ook niet in excel 2003

:mad:**** dat is het ook niet

Laatst bewerkt:
Klik eens met rechts op het document en kijk bij de instellingen of deze toevallig geblokkeerd is.

zie niks, laptop is nu bezig met office online herstel, benieuwd wat dat gaat geven

Kan je dat document hier plaatsen?

Ook niets, straks moet ik misschien die laptop op fabrieksinstelling terugzetten en helemaal opnieuw beginnen

bedoel je het test dokumentje, het werkt hier op mijn laptop normaal hoor, is enkel op de nieuwe dat het niet werkt he

Laatst bewerkt:
Het document dat niet het niet doet. Als dat de test is dan is dat prima.

Kan efkens niet volgen, al mijn huidige excel toepassingen met diezlfde "opslaan als" macro werken op mijn huidige laptop, allen niet op de nieuwe he.
Zullen dus ongetwijfeld bij u ook werken he. Hoe plaats ik die 'test.xls" hier ?

:eek::eek::d Gevonden, van alles getest tot op een moment bij invoegtoepassingen zag staan:
phantom PDF creator COM Add.in dacht ik, tiens, phantom (denkbeeldig onderdeel, spook), dat gebruikte ik toen ik nog werkte.
Heb deze dus uitgezet, en inderdaad het is een spookding.
Probleem blijkt opgelost, ik zal de komende dagen nog wel uitvoerig testen met al mijn excel toepassingen.

Misschien kan je eens het omgekeerde proberen, eens aanzetten en kijken of de 'test' macro nog werkt, als die dan niet meer werkt kunnen we met zekerheid stellen dat die phantom de boosdoener is.

Dan zou ik eerst Phantom PDF moeten installeren en dat was ik niet van plan. Als het nu goed werkt dan ga er maar vanuit dat die de oorzaak was. PDF Creator add-ins veroorzaken wel vaker problemen. Maaruh, goed gevonden! :thumb:

Heel heel heel erg bedankt voor het helpen zoeken. Hoop dat u en het forum er iets aan hebben. Nogmaals bedankt en tot een volgende
:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan