• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan als

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit123456789

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2013
Hallo,

Ik zou graag bijgaand bestand op willen slaan als: Ploegoverdracht TK2 en 3 jaar 2017 week: ...
op de puntjes moet dan de waarde uit cel A21 van tabblad komen te staan.
Omdat dit bestand een sjabloon is, wordt er elke week een nieuw bestand aangemaakt en het weeknummer wordt bepaald aan de ingevoerde datum op tabblad zo nacht.

Wie kan mij verder helpen.

Bij voorbaat hartelijk dank,

GerritBekijk bijlage Kopie van Ploegoverdracht nieuw.xlsm.xlsx

En moet dan het bestand van de vorige nacht worden overschreven? Je kan sowieso geen : in de naam van een bestand gebruiken. En waarom heeft het voorbeeld bestand .xlsm.xlsx in de naam?

Het opslaan wil je doen met een knop?

Laatst bewerkt:
De bestandsnaam is een foutje van mijn kant.
Dat komt wel goed.
Als er geen : in kan, dan laten we die weg.

Ja het vorige bestand moet overschreven worden

Groet,

Gerrit

Het zou kunnen op het moment dat je het document sluit. Is dat wat je wil?

Is er niemand die mij hier bij kan helpen?
Geduld is een mooie deugd;)
Hierbij een voorzetje.
Je hebt een bestand Ploegoverdracht. Als je die opent en terug sluit wordt het bestand opgeslagen in het mapje overzicht.
Onder de vorm van Ploegoverdracht TK2 en 3 - jaar 2016 - week 51. (huidig jaar en week)
Een opmerking: voor uw weken werk je met het Noord Amerikaans systeem, hier in Europa werken we met het ISO systeem, waarbij 01/01/2017 niet week 1 is maar week 53.
In mijn voorzetje wordt het bestand opgeslagen volgens het Europees systeem.

Bijlagen

Hallo,

Het bestand werkt niet!
Tevens moeten de weken worden weergegeven zoals ik ze had staan, dus Amerikaans.

Wie helpt mij verder met dit probleem?

Groet,

Gerrit

Dat van die weken is duidelijk. Maar wat werkt er niet aan het bestand?
Die maakt hier keurig dat document aan

Laatst bewerkt:
En die map met de naam "overzicht" heb je wel eerst aangemaakt? Anders werkt dat uiteraard niet.
Merk op in je melding dat die 2x in het pad staat.

Laatst bewerkt:
Hij slaat hem wel op maar niet met het weeknummer wat in het blad Data staat in cel A22.

Groet,

Gerrit

Het werkt wel.
Maar je verwijzing naar de c schijf Gerrit klopt voor geen meter als ik de foutmelding bekijk.
en moet het zoiets worden (met Amerikaanse datum)
Code:
"C:\Users\Gerrit\Downloads\Test\overdracht\overzicht\Ploegoverdracht TK2 en 3" & " - " _
    & "jaar " & Format(Now(), "yyyy") & " - " & "week " & Range("A22") & ".xlsx"

Zoiets moet het worden, alleen staat er nu het jaar op 2016.
Dat is van nu, ik wil dat vast hebben staan op 2017.

Het opgeslagen bestand krijg ik niet meer geopend.

Groet,

Gerrit

Je kan in de laatste code van Dotchie eenvoudig zien wat je moet doen om die 2017 er vast in te zetten.
Het aangemaakte document is een standaard Excel document. De informatie dat je die niet kan openen is natuurlijk veel te weinig om er iets over te kunnen zeggen.

Probeer het eens zo
Code:
 "C:\Users\Gerrit\Downloads\Test\overdracht\overzicht\Ploegoverdracht TK2 en 3" & " - " _
    & "jaar " & Range("A20") & " - " & "week " & Range("A22") & ".xlsb"
Zet 2017 in range A20

Dat is het helemaal.
Alleen nu het openen van het opgeslagen bestand nog. Dat gaat niet ik krijg een melding dat het bestand beschadigd is, etc.

Zie bijlage.

Knipsel1.PNG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan