• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan en beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

M Slijkhuis

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Hallo,
ben ik weer.
ik laat een bestand opslaan en een kopie opslaan in een andere map.
Nu wil ik de kpie gelijk beveiligd is zodat hier na het opslaan niet veranderd kan worden.
kan dit

Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
Cancel = True
Application.enableevents = False
ThisWorkbook.SaveAs "C:\Documents and Settings\Administrator.LAPTOP.001\Bureaublad\EXCEL\Orders\order" & Range("G4") & ".xls"
ThisWorkbook.SaveAs "C:\Documents and Settings\Administrator.LAPTOP.001\Bureaublad\EXCEL\order" & ".xls"
Application.enableevents = True
End Sub

Heb het geprobeerd, wordt wel opgeslagen als älleen lezen"bij de eigenschappen,
maar kan nog alles veranderen.

Kijk eens op de website van Wigi.
Deze heeft een goed Excel gedeelte waar je veel basis maar zeker ook gevorderde tips/handigheden en kant en klare code kunt vinden.

Ga naar http://www.wimgielis.be/ kies hier Excel en dan voor de sectie VBA-code
Kies uit de lijst nu bestandseigenschappen. Vragen over deze code zou je altijd hier op het forum kunnen vragen.

Zeker een aanrader voor bij je favorites:thumb: :D .

M Slijkhuis

voor het opslaan van de kopie:

Code:
ThisWorkbook.SaveCopyAs "C:\Documents and Settings\Administrator.LAPTOP.001\Bureaublad\EXCEL\order.xls"

(tenminste, als dit het pad en de bestandsnaam zijn voor de kopie)

De suggestie van jheesterbeek moet normaal gezien wel werken, als je de bestandsnaam goed invult.

Post je huidige code eens aub, tussen code tags, zoals ik hierboven gebruikt heb.

Wigi

Ik ben geen ervaren excel werker.
Ik heb het geprobeer er voor te zetten, maar dan geeft hij een fout melding.
Ik heb ook op de site van wigi gekeken, maar dat is voor mij echt ???????
Sorry maar het is zo

Cancel = True
Application.enableevents = False
ThisWorkbook.SaveAs "C:\Documents and Settings\Administrator.LAPTOP.001\Bureaublad\EXCEL\Orders\order" & Range("G4") & ".xls"
ThisWorkbook.SaveAs "C:\Documents and Settings\Administrator.LAPTOP.001\Bureaublad\EXCEL\order" & ".xls"
Application.enableevents = True
End Sub

Dit is het kopie:

Test dit eens uit:

Code:
    Cancel = True
    Application.DisplayAlerts = False
    ThisWorkbook.SaveCopyAs "C:\Documents and Settings\Administrator.LAPTOP.001\Bureaublad\EXCEL\Orders\order" & Range("G4") & ".xls"
    SetAttr "C:\Documents and Settings\Administrator.LAPTOP.001\Bureaublad\EXCEL\Orders\order" & Range("G4") & ".xls", vbReadOnly
    Application.DisplayAlerts = True
End Sub

Wigi

Dat had ik ook al geprobeerd.
In de eigenschappen staat "Alleen Lezen"
Maar in het document kun je nog alles veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan