Opslaan excel file met naamgeving vanuit cel/autonummering

Bouke46

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2026
Hoi Excel-fanaten,
Ben weer eens op het forum aktief (onder een nieuwe registratie omdat ik m'n oude kwijt ben) met een vraag of iemand me helpen wil een tweetal toepassingen in mijn excel worksheet te implementeren:
Ik heb de versie Excel® 2019 MSO (Version 2508 Build 16.0.19127.20302) 64-bit.
Ik heb al meerdere pogingen gedaan maar met name het opslaan met cel-info wil niet (meer) lukken.
Ik heb het ooit draaiende gehad maar heb een nieuwe sheet gemaakt voor de invoer van informatie en nu lukt het me niet meer. Geen idee waar het misgaat nu, waarschijnlijk te weinig tijd meer goed in te verdiepen.
De invoer van gegevens is voor mijn kleine camping in Roemenië (iedereen van harte welkom). In de file voer ik de gegevens van aankomst in, aantal personen, eten, drinken etc...
Ten eerste wil ik graag dat bij opening een cel het volgnummer opent +1 van de laatste opening.
Ten tweede wil ik graag de file opslaan met het volgnummer, de naam en het land van waar de gast is: Dus zoiets als: "26015 Jan en Greet Nederland.xlsm"
Mocht iemand bereid zijn me hiermee te helpen dan stuur ik haar/hem graag de bestaande file.
Wellicht zijn er andere dingen in de file voor verbeteringen vatbaar. Alle opbouwende kritiek is van harte welkom.
Bij voorbaat dank voor een reactie.
Groet, Bouke

Welkom (terug) bij Helpmij :-)

Een voorbeeld bestand kan je gewoon hier plaatsen.
Er zijn hier genoeg mensen die je kunnen en willen helpen.
Zorg ervoor dat er geen gevoelige informatie in dat bestand staat.

Hi Edmoor,
Geen probleem, kan het ook hier meteen plaatsen. En nee, volgens mij niets "gevoeligs" tenzij je de prijs van 10 Lei (= 2 euro) voor een halve liter bier pijnlijk vindt😁.
De eerste 3 tabs zijn actief (Input new/Output/Pricing, de andere 2 zijn oud en gebruik ik niet meer anders dan voor referentie)
Bedankt voor je reactie.

Bijlagen

Twee euro voor een halve liter?
Dan drink ik er teveel! ;)

Opslaan kan zo, als je de VBA code mee wilt opslaan:
Code:
 Sub SaveMyWorkbook()
    ThisWorkbook.SaveCopyAs ThisWorkbook.Path & "\" & Range("C3") & " " & Range("C2") & " " & Range("C2") & ".xlsm"
End Sub
Overigens zou ik het ophogen van het nummer in die code opnemen i.p.v. bij het openen van het document.

Terug
Bovenaan Onderaan