• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan Factuur naam+nr

Status
Niet open voor verdere reacties.

Micah

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2020
Berichten
8
Beste Lezers

Heb op deze forum een bestand gevonden om facturen te maken en deze heb ik aangepast. Maar helaas kom ik niet meer uit met het opslaan van de facturen. Heb de forum al doorgenomen maar ik kan nergens het juiste VBA code gebruiken. Heb deze code gebruikt: ThisWorkbook.SaveAs Pad & "naam bedrijf" & Naam & ".xls" maar dan krijg ik de melding dat het bestand al bestaat als ik de volgende factuur wilt maken.

Wil namelijk dat de facturen opslaat met bedrijfsnaam(CEL G2) en factuurnr (CEL E22). Dus bedrijf 2020001 en volgende factuur bedrijf 2020002. Dit moet zowel in excel en PDF.

Op de forum heb ik dit gelezen maar ik weet niet waar ik de .Value moet plaatsen. Daarnaast heb ik een klein probleempje erbij bij het openen van de opgeslagen facturen krijg ik de melding "De bestandsindeling en -extensie van .xls komen niet overeen. etc." Klik op ja of nee. Wat doe ik verkeerd bij het opslaan kan het zo zijn omdat ik met verschillende excel versies werkt of heb ik in de VBA iets lopen doen.

Volgens mij moet het echt iets simpels zijn maar ik zie of doe het verkeerd.

Alvast bedankt voor de moeite
 

Bijlagen

  • Facturatie1.xlsm
    68 KB · Weergaven: 93
Wijzig:
Code:
 ThisWorkbook.SaveAs Pad & Naam & ".xls"
In:
Code:
 ThisWorkbook.SaveAs Pad & Naam & ".xls[COLOR="#FF0000"]m[/COLOR]"
 
@Edmoor,

Bedankt

Is het mogelijk om mij te helpen met de andere probleem (opslaan met naam en fact nr)?

Alvast bedankt
 
Waarden, ook van cellen, kan je gewoon aan elkaar plakken.
Bijvoorbeeld:
Code:
Factuurnaam = Naam & Sheets("factuur").Range("G2") & Sheets("factuur").Range("E22") & ".xlsm")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan