Hallo,
ik heb gezocht op dit forum en heb her en der wel een deeloplossing voor mijn uitdaging gevonden, maar nog niet in zijn geheel werkend kunnen maken.Bekijk bijlage servicekosten voorbeeld.xlsm
In een bestand voer ik een complexnr (in cel B1 van werkblad "printen") in waarna er veel relevante gegevens uit andere bestanden worden opgehaald (komen samen in werkblad "totaal", formules zijn verwijderd). Deze gegevens komen vervolgens met simpele formules in afzonderlijke werkbladen ("Algemeen" "grboek 7 "grboek 8" en "kostenverdeel") en deze worden geprint. In werkelijkheid zijn het nog een 5 tal werkbladen meer, maar die moest ik verwijderen vanwege de grootte van het bestand.
De bedoeling is dat ik voor al onze complexen (+/- 300) de werkbladen ("Algemeen" "grboek 7 "grboek 8" en "kostenverdeel") zowel print als opsla.
Het printen van de afzonderlijke werkbladen lukt me met een eenvoudige VBA code, maar nu komt het:
Ik wil graag de werkbladen ("Algemeen" "grboek 7 "grboek 8" en "kostenverdeel") opslaan als een nieuw excelbestand op een netwerkschijf (bijvoorbeeld "K:\Domijn\Domijn Enschede\OSB\Wouter\test\), telkens onder een nieuwe map.
Naam van de map én het bestand is hetzelfde en staat in cel B1 van werkblad "printen" (en die veranderd dus telkens).
ik zou dan op de betreffende schijf +/- 300 mappen krijgen met in elke map het bijbehorende excelbestand:
"K:\Domijn\Domijn Enschede\OSB\Wouter\test\120001\120001.xlsx
"K:\Domijn\Domijn Enschede\OSB\Wouter\test\120002\120002.xlsx
"K:\Domijn\Domijn Enschede\OSB\Wouter\test\120003\120003.xlsx
enz
omdat in de werkbladen ("Algemeen" "grboek 7 "grboek 8" en "kostenverdeel") formules staan die verwijzen naar werkblad "totaal", moeten dan volgens mij al die formules verwijderd worden (kopieren + waarden plakken o.i.d.).
alvast bedankt!
ik heb gezocht op dit forum en heb her en der wel een deeloplossing voor mijn uitdaging gevonden, maar nog niet in zijn geheel werkend kunnen maken.Bekijk bijlage servicekosten voorbeeld.xlsm
In een bestand voer ik een complexnr (in cel B1 van werkblad "printen") in waarna er veel relevante gegevens uit andere bestanden worden opgehaald (komen samen in werkblad "totaal", formules zijn verwijderd). Deze gegevens komen vervolgens met simpele formules in afzonderlijke werkbladen ("Algemeen" "grboek 7 "grboek 8" en "kostenverdeel") en deze worden geprint. In werkelijkheid zijn het nog een 5 tal werkbladen meer, maar die moest ik verwijderen vanwege de grootte van het bestand.
De bedoeling is dat ik voor al onze complexen (+/- 300) de werkbladen ("Algemeen" "grboek 7 "grboek 8" en "kostenverdeel") zowel print als opsla.
Het printen van de afzonderlijke werkbladen lukt me met een eenvoudige VBA code, maar nu komt het:
Ik wil graag de werkbladen ("Algemeen" "grboek 7 "grboek 8" en "kostenverdeel") opslaan als een nieuw excelbestand op een netwerkschijf (bijvoorbeeld "K:\Domijn\Domijn Enschede\OSB\Wouter\test\), telkens onder een nieuwe map.
Naam van de map én het bestand is hetzelfde en staat in cel B1 van werkblad "printen" (en die veranderd dus telkens).
ik zou dan op de betreffende schijf +/- 300 mappen krijgen met in elke map het bijbehorende excelbestand:
"K:\Domijn\Domijn Enschede\OSB\Wouter\test\120001\120001.xlsx
"K:\Domijn\Domijn Enschede\OSB\Wouter\test\120002\120002.xlsx
"K:\Domijn\Domijn Enschede\OSB\Wouter\test\120003\120003.xlsx
enz
omdat in de werkbladen ("Algemeen" "grboek 7 "grboek 8" en "kostenverdeel") formules staan die verwijzen naar werkblad "totaal", moeten dan volgens mij al die formules verwijderd worden (kopieren + waarden plakken o.i.d.).
alvast bedankt!