• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opslaan met attrib beveiliging (alleen lezen)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ropw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropw

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2017
Code:
Private Sub CommandButton3_Click()
    With ActiveWorkbook
        .SaveAs Environ("userprofile") & "\NaamBestand" & Range("c1") & Format(Date, "mmdd") & " " & Format(Time, "hhmmss") & ".xlsm", 52
        ActiveWorkbook.SendMail Recipients:="pietxxx@gmail.com"
        MsgBox ("het bestand is opgeslagen in c:\users\user en indien uw emailprovider actief is, als mail verzonden naar de actieve mailadres(sen)")
        End With
    End Sub

Bovenstaande verzend het bestand per email en slaat het bestand op in de user directory. Werkt perfect!
Nu wil ik het opgeslagen bestand het kenmerk alleen lezen meegeven. Is dit aan te passen?
Bedankt alvast en een fijne zondag

zo?

Code:
        .SaveAs Environ("userprofile") & "\NaamBestand" & Range("c1") & Format(Date, "mmdd") & " " & Format(Time, "hhmmss") & ".xlsm", 52, , , 1

Of:
Code:
Private Sub CommandButton3_Click()
    Bestand = Environ("userprofile") & "\NaamBestand" & Range("C1") & Format(Date, "mmdd") & " " & Format(Time, "hhmmss") & ".xlsm"
    With ActiveWorkbook
        .SaveAs Bestand, 52
        ActiveWorkbook.SendMail Recipients:="pietxxx@gmail.com"
        MsgBox ("het bestand is opgeslagen in c:\users\user en indien uw emailprovider actief is, als mail verzonden naar de actieve mailadres(sen)")
        VBA.SetAttr Bestand, vbReadOnly
    End With
End Sub

Laatst bewerkt:
bedankt Edmoor en sjonR, is ook een manier, maar hetgeen ik wil is, dat je in de verkenner/totalcmd ziet dat het bestand achter datum/tijd een atrrib -r toegevoegd heeft gekregen en als je het bestand dan probeert weer op te slaan het niet onder dezelfde naam kan gebeuren.
groet rop

Laatst bewerkt:
Vraagje.
Heb je mijn voorbeeld wel eens getest?

Laatst bewerkt:
ja edmoor, beide gestest resultaat is als ik het bestand dan weer open, dan komt dialoogschermpje lezen j/n. kies je voor nee dan kan je gewoon bewerken en weer opslaan onder dezelfde naam! Ik ga het nogmaals proberen, misschien zie ik toch wat over het hoofd. je hoort van me

Mijn voorbeeld geeft niet dat dialoogschermpje.
Het bestand is dan echt read-only en kan niet overschreven worden.
Kijk maar met, wat je al noemde, Total Commander.

Laatst bewerkt:
excuses, ik schaam me diep, nu net even mijn versie geheel door die van jou vervangen en zo waar hij doet, wat ik bedoelde. hartelijk dank

Sh*t happens ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan