• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan of Openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
1.399
In het verleden als ik een bestand van Internet ophaalde kreeg ik de vraag "Opslaan of Openen".
Bij mij is het dan altijd opslaan, nu opent hij het formulier gelijk.
Hoe kan ik dit veranderen?
 
Laatst bewerkt:
Is het alleen bij dat bestandstype?

Je kunt dit in ieder geval oplossen door naar:
Start > Configuratiescherm > Mapopties te gaan.
Open Mapopties en ga naar het tabblad Bestandstypen.
Zoek daar de extentie op (XLS als je Excel 2003 hebt).
Klik dan op Geavanceerd en vink "Openen na downloaden bevestigen" aan.

Succes :thumb:
 
Is het alleen bij dat bestandstype?

Je kunt dit in ieder geval oplossen door naar:
Start > Configuratiescherm > Mapopties te gaan.
Open Mapopties en ga naar het tabblad Bestandstypen.
Zoek daar de extentie op (XLS als je Excel 2003 hebt).
Klik dan op Geavanceerd en vink "Openen na downloaden bevestigen" aan.

Succes :thumb:

Dit werkt jammer genoeg niet, ik heb ook nog voor standaardinstelling gekozen en systeem herstel gedaan maar hij blijft direct openen (dus geen keuze menu).
Werkt het bij U wel?
 
Werkt het bij U wel?

Ja, ik krijg wel een venster met openen en opslaan, deze krijg ik niet als ik bij bovengenoemde wijze het vinkje weghaal.
Heb je dit alleen bij dit bestandstype of ook bij andere, zoals .doc; klik hieronder op het test.doc document :)
 

Bijlagen

  • test.doc
    23,5 KB · Weergaven: 44
Ja, ik krijg wel een venster met openen en opslaan, deze krijg ik niet als ik bij bovengenoemde wijze het vinkje weghaal.
Heb je dit alleen bij dit bestandstype of ook bij andere, zoals .doc; klik hieronder op het test.doc document :)


Zal ik gaan proberen, een ander probleem doet zich nu ook voor ik ben bij een ander bestand steeds de statusbalk kwijt. Mischien moet ik Office opnieuw installeren? (Ik zie geet test.doc).
 
Laatst bewerkt:
Ja sorry ik keek niet goed. Ja bij het test.doc vraagt hij wel opslaan of openen...
 
een ander probleem doet zich nu ook voor ik ben bij een ander bestand steeds de statusbalk kwijt.

Verklaar je eens nader :)
Om welk bestand gaat het en welke statusbalk bedoel je? In Internet Explorer of in de verkenner?
 
Verklaar je eens nader :)
Om welk bestand gaat het en welke statusbalk bedoel je? In Internet Explorer of in de verkenner?


De balk onderaan de excelfile waar ik naar de andere bladen kan stappen. Bij het wedstrijdformulier heb ik deze zelf verborgen maar bij ander bestand zie ik deze balk niet.
 
Laatst bewerkt:
De balk onderaan de excelfile waar ik naar de andere bladen kan stappen.

Staat bij jou de opties in excel onder Exta > Opties > tabblad Weergave:
onder Vensteropties "Bladtabs" wel aangevinkt?
Verder zou ik het bij openen/opslaan venster niet meer weten, als "Openen na downloaden bevestigen" bij geavanceerd aangevinkt staat. Het probleem doet zich blijkbaar niet voor bij een .doc document.
 
Ik denk dat je het euvel wat betreft het wel of niet kunnen openen vanuit de browser in de browser zelf moet zoeken. Bij mij krijg ik bij alle bestanden van jouw site de optie, wel of niet openen wel voorgeschoteld.

Wat betreft het weergeven van de bladtabs: die staan allemaal op verborgen en kun je zo tevoorschijn halen, dat ongeacht het werkblad dan wel het werkmap beveiligd is of niet. Heb je dat eenmaal gedaan dan blijkt dat er een heleboel privé-info in de diverse werkmappen te staan. Mijn advies is dan ook om direct het bestand te verwijderen uit je post.
 
Aan: profpc

Ik had Uw aanwijzingen op een kladje geschreven. Nu heb ik de aangewezen stappen nogmaals gevolgd en ik had blijkbaar bij de verkeerde .xls extentie gekeken. De andere gekozen en daar ontbrak het vinkje.
NU WERKT HET WEL.

Nogmaals hartelijk dank.
Nico
 
en ik had blijkbaar bij de verkeerde .xls extentie gekeken. De andere gekozen en daar ontbrak het vinkje.
NU WERKT HET WEL.

Ik had al zo'n vermoeden, vandaar dat ik het nog eens benadrukte in mijn laatste post. :)
In ieder geval mooi dat het is opgelost.
Zou je de status van de vraag a.u.b. nog willen aanpassen door rechtsonderaan deze pagina op "vraag is opgelost" te klikken? Alvast bedankt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan