opslaan online.

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Hallo
ik eil voor de zwemvereeniging wil een rooster programma maken waarbij je snel ken zien wie waar staat en of er eventueel mensen vervangen moeten worden.

maar ik wil het zo gaan maken dat je hem op verschillende pc ken gebruiken.

ik zat er zelf aan te denken om met folders te gaan werken die ik op een nas heb staan, maar ik zie het al snel gebeuren dat dat fout gaat.

is er een andere manier om dit voor mekaar te krijgen?

Als het iets Excel achtigs is zou je het eventueel via Google docs kunnen doen, of bv bij onedrive of dropbox. Dan weet je in ieder geval zeker dat de bestanden altijd bereikbaar zijn, ook als jouw internet eruit vliegt of je provider plots besluit om je IP adres te veranderen. :)

het is een programma wat ik heb gescheven met VB
maar is dat een verstandig idee omdat zo te doen?

Ligt er een beetje aan wat je bedoelt met meerdere pc's. Als ze allemaal in jouw eigen netwerk zitten hoef je niets via internet. maar als andere gebruikers buiten jouw eigen LAN netwerk ook het programma of de gegevens moeten gebruiken dan kun je het beste via cloud. Of het verstandig is blijft afhankelijk van je situatie, maar als je het spul op je NAS gaat zetten dan zul je mensen ook toegang tot de NAS moeten geven. Tenzij jij de enige bent die het prog gaat gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan