Opslaan record van subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

cuddlyjedi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2012
Berichten
1
Hallo,

Voor een schoolopdracht maak ik een database om de uitleen van ligortheses (zeg maar kussens) te registreren. Inmiddels is het me gelukt om een subformulier te maken en alles zo te krijgen als ik wil.

Enige probleem waar ik nu tegen aanloop is dat de gegevens die ik in het subformulier selecteer niet opgeslagen worden wanneer ik Access afsluit of naar een volgend formulier ga. De gegevens op het 'grote' formulier worden wel opgeslagen, alleen die van het subformulier niet.

wie kan mij helpen?

Ps. ik heb geprobeerd een save-button te maken in het subformulier maar deze is niet zichtbaar en dus ook niet te gebruiken...
 
Een knop Opslaan zal niet veel helpen vrees ik; zonder verdere toelichting kunnen we eigenlijk niet veel zeggen; doorgaans worden records in een (sub)formulier namelijk gelijk opgeslagen als je een formulier koppelt aan een tabel. Eigenlijk werk je rechtstreeks in je tabel, alleen dan via een laag (het formulier) die er bovenop ligt. Het zou dus niet uit mogen maken of je gelijk in de tabel werkt, of in een formulier. Als dat niet gebeurt, dan is er dus een probleem, en hoogstwaarschijnlijk is dat een query die je gebruikt op het subformulier; zou je een tabel gebruiken, dan heb je zowiezo namelijk geen probleem. Met een query hoeft dat ook niet, maar daar zitten dus een paar addertjes onder het gras waar je vermoedelijk op bent gaan staan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan