• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan van bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

00Jan00

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Ik heb een excel sheet dat geheel beveiligd is. Ook het save van de file gaat via een macro. Dit om elke gesaved bestand onder een andere naam op te slaan. Nu heb ik nog een probleem.
1) Als men de sheet wil verlaten met het witte kruisje rechtsboven, wordt de vraag gesteld of je de veranderingen van het bestand wilt bewaren onder hetzelfde bestandnaam. Zeg je hier Ja. Dan overschrijft je het eerste bestand. Wat ik niet wil.
2) Dit zelfde probleem heb ik als ik via File save een bestand ga opslaan.
Is er een mogelijkheid om deze twee optie uit te zetten. Of het bestand zo aan te passen dat deze twee opties niet werken.

Gr. 00Jan00

Ik heb een macro gemaakt en deze gekoppeld aan een Button.
Als je deze macro activeert wordt het bestand automatisch opgeslagen met de bestandnaam. Dag-mnd-jaar-uur-min-sec.. Op deze manier wordt er altijd een nieuw bestand aangemaakt. Dit is ook de bedoeling zodat we altijd terug kunnen kijken wat de veranderingen zijn geweest. Maar er zijn (volgens mij) vier manieren dat je het aangepaste bestand onder de oude bestandnaam weer kunt opslaan. Dit is niet de bedoeling. Ik wil bij veranderingen altijd een nieuw bestand krijgen.
De vier manieren zijn:
- Icoontje Save en via File en dat save
- Kruisje aan de rechter bovenhoek (Je krijgt een pop-up met de vraag of de veranderingen onder dezelfde bestandnaam moet worden opgeslagen
- Via File en dat save as. (je krijgt dan dezelfde pop-up

Is het mogelijk om deze opties uit te zetten (deblokkeren) zodat het niet mogelijk is om de aangepaste file op te slaan onder de oude bestandnaam

Gr. 00Jan00

Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
If Dir("E:\Testbestanden\" & ThisWorkbook.Name) <> "" Then _
        MsgBox "Bestandsnaam bestaat reeds !!! " & vbLf & "Sla op onder een andere naam. ": Exit Sub
Cancel = True
End Sub
Pas nog wel even het pad aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan