• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan van Macrobestand beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

halloikke

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2015
Geachte lezers,

In onze organisatie speelt het volgende probleem:

Wij gebruiken Excelsheets met hierin macro's om bepaalde gegevens om te kunnen schrijven zodat deze goed geïmporteerd kunnen worden in onze softwaresystemen. Nu worden de gegevens in de excelsheets aangeleverd door onze klanten. Nu wil het nog wel eens voorkomen dat klanten minder kennis hebben van Excel en daardoor de excelsheet opslaan als bestand zonder macro's. Zodra wij het bestand dan terugontvangen zijn bij ons de macro's weg. Is het mogelijk om een bestand te beveiligen bij het opslaan zodat alleen de keuze gemaakt kan worden om het betreffende bestand op te slaan als bestand met macro's?

Hoi,
Test deze eens, onder this workbook
Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
    If Not SaveAsUI Then Exit Sub
    On Error GoTo ErrorHandler
    Cancel = True
    Dim FileName As String
    FileName = Application.GetSaveAsFilename(FileFilter:="Excel Macro-Enabled Workbook (*.xlsm), *.xlsm")
    If FileName = "False" Then Exit Sub
    Application.EnableEvents = False
    ThisWorkbook.SaveAs FileName:=FileName, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled
ErrorHandler:
    Application.EnableEvents = True
End Sub

Dan zou ik meteen een macro inbouwen die de gegevens automatisch naar jullie website (FTP) uploadt.

Altijd leuk dat een vraag op opgelost gezet wordt zonder te weten wat de oplossing is.:rolleyes:

Het lijkt mij vrij onzinnig om bestanden met daarin VBA te gaan versturen omdat veel bedrijven/gebruikers er geen gebruik van willen/mogen maken. En zoals blijkt uit de vraag er ook niet mee om kunnen gaan. Je zal dus wat code moeten schrijven om de ontvangen bestanden om te zetten naar dat wat je wilt. Dit lijkt mij een logischer proces;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan