• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan van sheet naar PDF werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefke90

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2018
Hallo allemaal,

Ik wil een werkblad opgeslagen hebben als PDF (het afdrukformulier), deze heeft in voorgaande versies van het werkboek altijd gewerkt alleen nu blijft hij een error aangeven.
Lijkt er op of hij de locatie van opslaan niet kan vinden.

ik heb volgende code gebruikt voor het opslaan:

PHP:
'Maken PDF file
    Range("A11").Select
Folder = ActiveSheet.Range("E7")
Pagina = ActiveSheet.Range("E8")

'Opslaan PDF
On Error GoTo 201
 ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=Folder & Sheets("Afdrukformulier").Range("E9") & " - " & Sheets("Afdrukformulier").Range("D2") & Sheets("Afdrukformulier").Range("E2") & " - " & Sheets("Afdrukformulier").Range("F2"), Quality:=xlQualityStandard, _
        IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=False, From:=1, To:=Pagina

'Verzenden bestelling
    Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)

bestand1 = ActiveSheet.Range("E7")
    bestand = ActiveSheet.Range("E3") + ".pdf"
    mailen = ActiveSheet.Range("C9")
    onderwerp = ActiveSheet.Range("E3")
    tekst = ActiveSheet.Range("C3")

With OutMail
        .To = mailen
        .CC = ""
        .BCC = ""
        .Subject = onderwerp
        .Body = tekst
        .Attachments.Add bestand1 + bestand
        .Send
    End With
    On Error GoTo 0

Set OutMail = Nothing
    Set OutApp = Nothing

Dus; hij moet van het afdruk formulier een pdf file opslaan en daarna als pdf verzenden naar de ontvanger.

Wat zie ik hier over het hoofd?

Groetjes!
PHP:

Laatst bewerkt:
Het zou fijn zijn om ook de betreffende fout te weten en de exacte inhoud van de cellen waaruit het pad en de naam worden samengesteld.
Tevens het verzoek om je code hier in codetags te plaatsen.

Gebruik daarnaast niet een + teken voor het aan elkaar plakken van strings maar het & teken.

Laatst bewerkt:
Inhoud van de cellen zijn: Initialen van de besteller, Bestelbonnummer en datum van bestelling

Fout melding bij error.
PHP:
201
MsgBox "FOUT (Kan niet opslaan) -> Ga naar instellingen en kijk bij OPSLAAN PDF DOCUMENTEN of de bestandnaam juist is. Heb je T:\ er staan -> Controleer ook of je verbinding hebt met de server van het bedrijf."
GoTo 900

Dat is niet de eigenlijke foutmelding maar een melding die je zelf geeft als er een fout optreedt.
En ik vroeg om het echt pad- en bestandsnaam als die fout er is, niet om een beschrijving er van.
Als voorbeeld dus.

Laatst bewerkt:
Vraag de persoon die deze macro gemaakt heeft om hem te verbeteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan