opslaan + velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

fanatiek

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2006
beste,

ik heb 2 vraagjes:

1)wanneer ik de gegevens in de velden invul van mijn formulier, wil ik deze opslaan en direct te zien krijgen in mijn subformulier onder de velden; wat echter het probleem is bij het opslaan is dat wanneer ik niet druk op de opslaan-knop en ik ga bijvoorbeeld naar de ontwerpweergave dat deze dan automotisch opslaat; hoe kan ik krijgen dat ik ALLEEN kan opslaan door op de opslaan-knop te drukken

2) ik heb een aantal velden in mijn formulier die ik moet invullen;
ik wil een berichtje verkrijgen wanneer men een datum ingeeft in de begindatum die kleiner is dan de huidige datum; ook wil ik een melding van een bericht dat wanneer er een leeg veld is en men drukt op opslaan dat deze dan meldt dat je de lege velden moet invullen

mvg

fanatiek
ps: alvast bedankt voor de antwoorden op mijn vorige vragen!

Als je mijn antwoorden door de tijd heen bestudeerd wie je dat ik het vaak heb over unbound forms. Dit wordt er weer één

Als je unbound forms gebruikt bepaal je zelf wanneer je record opgeslagen wordt. Hiermee is vraag 1 opgelost.

Voor vraag twee moet je in de opslaan button die je noemt opnemen dat je eerst alle input controleert. Voordat je opslaat krijg je dan een foutmelding dat data niet kloppen.

Als je dit te laat vindt kan je die check ook in het lostfocus event opnemen

HTH
Weest gegroet,
Guus

hoe waar vind ik de unbound forms? wat is de ned. benaming ervan?
hoe kan ik in de opslaan-button de input controleren? lostfocus?
ik weet echt niet hoe ik eraan moe beginnen.
graag wat hulp

mvg

fanatiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan