• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan via macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dijkie01

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Hallo,

Ik probeer de volgende macro om file op te slaan:

Sub OpslaanAls()
ActiveWorkbook.SaveAs "N:\300. Departments\700 F & O\Debiteurenbeheer\Ouderdomsanalyse\Dagelijkse overzichten" & Sheets("Start").Range("A1").Value & ".xlsm", FileFormat:=52
End Sub

"Start" is hierbij de eerste sheet waar de buttons staan om diverse macro's te laten lopen.
"A1" is de cel op de sheet "Start" die de datum aangeeft. Hier staat de formule vandaag().

Ik heb al verschillende onderwerpen op dit forum bekeken, maar ik krijg het niet werkend.

Kan iemand aangeven wat ik fout doe?

Mvrgr,

Dijkie

Er moet nog een \ teken achter \Dagelijkse overzichten

Daar had ik even overheen gekeken.

Maar wanneer ik het anapas krijg ik de volgende melding: Fout 9 tijdens gebruik
Subscript valt buiten het bereik

Dijkie

En het blad met cel A1 waarnaar je verwijst heet wel Start?

Ja dat klopt. Heb nu even de mappen helemaal leeggemaakt , daar ston namelijk wel een zelfde file met .txt extensie, maar volgens mij dient dat niks uit te maken.

Maar wanneer ik nu de macro uitvoer krijg ik : Fout 1004 tijdens uitvoering - het document is niet opgeslagen

Wat gebeurd er als je dat hele lange pad naar de N: schijf als test eens wijzigt in C:\
(Als je daar mag schrijven)

heb je in je bestandsnaam, A1 dus, misschien tekens staan die niet in een bestandsnaam mogen (zoals \, /, :, *, ?, ", <, >, of |)?

Melding blijft hetzelfde, ook als ik het wijzig in c:\

Blijf steeds tegen hetzelfde aan lopen.

En als je in A1 eens gewoon het woordje TEST zet?

geprobeerd - bij uitvoeren macro krijg ik wel dezelfde foutmelding te zien alleen word de bestandsnaam "test" wel bovenaan weergegeven alleen word het werkblad niet opgeslagen.

Bij mij doet die code het prima met "C:\" en TEST in A1.
Kun je dat werkblad hier eens plaatsen?

Bij deze.

Ps krijg nu ook de melding wanneer ik het originele bestand wil " opslaan als" - bestand is niet opgeslagen?

Bijlagen

Ik zie dat het een Office 2003 document is.
Als je met Office 2007 of hoger werkt zul je deze eerst op moeten slaan als .xlsm document.
Hij doet het hier goed maar ik heb zowel Office 2003 als Office 2007, 2010 en 2013 geïnstalleerd staan.

Laatst bewerkt:
Ik zie het ja. Wanneer ik dezelfde macro, thuis gebruik - office 2010 - dan werkt het wel in 1 keer goed.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan