Opslaan werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel 09 09

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Hallo!

Sinds gisteravond kan ik niets meer opslaan wat ik in Word getypt heb. Ik krijg de melding: C:\Users\[Naam]\Documents\[Bestandnaam.docx
U hebt niet de juiste machtiging om bestanden op deze locatie op te slaan.
Neem contact op met de beheerder om de juiste machtiging te krijgen.

Wilt u in plaats van deze map de map Mijn documenten gebruiken?
Ja/Nee

Ik heb allebei de functies geprobeerd, maar ik krijg steeds dezelfde melding. Het rare is dat ik wel andere dingen op kan slaan, zoals PowerPoints. Ook heb ik gistermiddag nog zonder enige problemen een verslag getypt in Word opgeslagen. Ik kan me niet voorstellen dat ik instellingen veranderd heb.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik moet veel typen voor mn studie, dus Word is erg belangrijk voor mij....

Alvast bedankt voor het meedenken!

Kan je hem niet ergens anders opslaan en dan naar die map kopieren?

Ik heb dit thuis getypt op mijn laptop. Ik kan het niet in een andere map opslaan, want elke locatie waar ik probeer op te slaan geeft dezelfde foutmelding.

Wat krijg je in het dialoogvenster te zien als je een bestand opent? Zie je dan wel alle mappen, zoals <Mijn documenten>?

Ik krijg wel gewoon alle mappen te zien, maar als ik een bestand wil openen krijg ik deze melding: Word kan het werkbestand niet maken. Controleer de omgevingsvariabele temp. Vervolgens krijg ik alleen de optie OK en als ik daar op klik krijg ik dezelfde melding. Na een paar keer OK klikken opent Word het bestand uiteindelijk wel.

Hmm, jammer! In ieder geval toch bedankt voor het meedenken. Iemand anders nog een idee hoe ik dit op kan lossen?

Ik zie nu dat de map waarin ik op wil slaan op Alleen-lezen staat. Kan dit er iets mee te maken hebben?

ja dat zou best wel eens kunnen, Haal dat vinkje eens weg bij alleen lezen.

rechtermuisknop op de map->eigenschappen-> en dan uit zetten.

Het is niet echt een vinkje, maar gewoon een blokje... In ieder geval, ik het het uitgezet en kon vervolgens nog niet opslaan, maar toen ik weer naar de map keek, stond de functie Alleen-lezen weer aan... Terwijl ik het daarvoor dus uitgeschakeld had.

Nou, ik weet niet wat er aan de hand was, maar het probleem is inmiddels opgelost! Ik heb mijn laptop afgesloten en even 5 minuten met rust gelaten. Daarna weer opnieuw opgestart en Word werkte weer precies zoals het altijd gewerkt heeft. Heel raar, maar goed.

Heel erg bedankt voor het helpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan