Opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bat Borisch

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
Ik werk met Dreamwearver MX. Het lukt allemaal wel aardig.
Nou heb ik een 'basispagina': top en menu enz. . Ik wil bijv een pagina met een mail form maken en dan copy ik mijn basispagina en ik zet het formulier erin. Later haal ik die basispagina op en dan staat daar ook het mail form in.

kortom: hoe moet ik mijn pagina's opslaan (volgorde?) en hoe kan een eerder gemaakte pagina bewerken zonder het origineel te bewerken?

Je kan je basispagina gewoon als template gebruiken. Maak deze read-only om overschrijven te voorkomen.

Je kan ook overwegen met php te werken en een header en footer bestand maken. Deze koppel je aan je pagina's met het php include commando.

Code:
<?php include "header.htm" ?> 

je pagina

<?php include "footer.htm" ?>

Waar moet ik die codes dan plaatsen?
Ik heb ook een menubalk, een vrij groot javascript, kan die dan ook worden toegevoegd met een handigheidje?

Je header bestand bevat de html en de head declaratie en de footer het einde van de html. Je zet die include regels dus helemaal bovenaan en onderaan van de je normale pagina's. Alles wat nog hetzelfde is en in alle pagina's voorkomt kan naar de header of de footer. Ook delen van de body kunnen dus in de header of footer staan.

Met de regel script language="JavaScript" src="menu.js"></script tussen de bekende haakjes kan je een script oproepen.

het werken met die codes lukt me niet zo heel erg lekker, als ik die 'basis-site' heb:

Als ik het wil opslaan als template, ik heb een top and bottom frame, moet ik dan frame voor frame opslaan? en hoe moet ik het read only opslaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan