Opslag contactpersonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Berichten
255
Ik werk met Windows Life Mail en Windows10
Wat is het pad naar en hoe heet het bestand waarin de contactpersonen worden opgeslagen?
 
Hallo Hans. Kijk eens in dit pad.

C->Gebruikers->inlognaam->AppData->Local->Microsoft->Windows Live->Contacts
 
Hallo Hans. Kijk eens in dit pad.

C->Gebruikers->inlognaam->AppData->Local->Microsoft->Windows Live->Contacts

manamana
Helaas brengt je suggestie mij niet bij het bestand met contactpersonen. Het mapje contacts bevat een map Default die weer 3 mapjes bevat met de namen 15.4, 15.5 en W4CR1. Alle 3 zijn ze leeg bevatten dus geen bestanden.
Ergens in het programma van Windows Life Mail moet toch te vinden zijn waar de contacten worden opgeslagen. Ik kan wel de mapjes met alle binnenkomende en uitgaande mails vinden maar het mapje met de contacten is onvindbaar. Zijn er nog andere suggesties?
 
Kijk eens in:
C:\Users\%UserName%\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Contacts\{b5f3929f-ba60-4632-ad4e-b602b1c8e007}\DBStore
(Je kan dit kopiëren en plakken)

Als je die (verborgen) map hebt zal er een bestand met de naam contacts.edb staan.
Je kan de contacten ook vanuit Windows Live Mail exporteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat er tussen Windows Live en Contacts nog een backslash "" moet staan. Dit even terzijde. Bij mij wordt de map DBStore niet te zien. Evenmin is een bestand met naam contacts.edb niet te vinden.
Hoe krijg je die verborgen mapjes en bestanden zichtbaar?
 
Dat adres is goed. Die kan je letterlijk kopiëren en plakken in de adresbalk van de verkenner. Als dat geen resultaat oplevert is het bij jou dus anders. Als je op je hele C: schijf geen contact.edb kan vinden dan zou ik het zo ook niet weten.
 
Alles mbt het tonen van verborgen bestanden staat goed ingesteld en toch wordt de file contact.edb in de windows verkenner niet getoond. In de verkenner is het pad bij mij:
C:\Gebruikers\H.Kraan\AppData\Local\Microsoft\Windows Live\Contacts\Mijn e-mailnaam.nl\15.5 Daarna is het leeg. Bij een zoekopdracht in de verkenner wordt nog toegevoegd achter 15.5: \DBStore en vervolgens ook niets meer.
Heeft iemand nog ee suggestie hoe de contacten kunt vinden?
Even voor de duidelijkheid
Bij zoeken in de verkenner wordt contacts.edb wel gevonden maar ga je vervolgens naar de verkenner en volg je het pad dan houdt het op na 15.5 Het mapje is dan leeg.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik heb je suggestie om de contactpersonen gegevens te exporteren overgenomen en dat is gelukt
Bedankt voor het advies
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan