opslag fotomateriaal - online zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik heb mijn stamboom op internet gezet. Daarbij wil ik foto's publiceren. Mijn hostingruimte is echter te klein voor al mijn foto's uit de stamboom.

Zoals het een goed Nederlander betaamt, wil ik dat natuurlijk voor (bijna) niets doen. De URL van de foto moet echter wel eindigen op de originele naam. Dus guido.jpg mag niet opgeslagen worden op goedkoopdomein.nl/foto/guido123.jpg of ergere aanpassingen.

Wat is de beste oplossing?

Vriendelijke groet,
Guido

Hoeveel ruimte heb je nu? Wat heb je nodig? En waar host je nu?

De naam van de foto blijft altijd hetzelfde :)

Hoeveel ruimte heb je nu? Wat heb je nodig? En waar host je nu?

De naam van de foto blijft altijd hetzelfde :)

Ik heb nu bij mijn huidige provider 1500 MB die bijna helemaal vol is (nog 354 MB over). Het eerstvolgende pakket is 7500 MB; best een groot verschil. Stap ik over naar het grotere pakket, dan heb ik dus nog 6.354 MB over, terwijl ik (maar) 1.560 MB aan foto's heb.

Over de naam van de foto's: als ik ze op bijv. Dropbox zet en ik stel een link in naar de foto, dan verandert (volgens mij) de naam.

Ik zal de link van manamana bekijken, dankjewel!

Vriendelijke groet,
Guido

Laatst bewerkt:
Hoe groot zijn de gemiddelde foto's op je site? En is het nodig om ze in het volledige formaat te tonen?

Laatst bewerkt:
Je kunt zoals ik in de link aangaf inderdaad flink wat ruimte besparen en dat zijn heel veel MB's. Een gemiddelde foto is al snel 3 tot 4 MB in zijn originele staat.
Het voordeel is als je deze kleiner maakt je site ook vele malen sneller de laadtijd doet. Dan lopen mensen ook niet zo snel weg van je site.

Hoe groot zijn de gemiddelde foto's op je site? En is het nodig om ze in het volledige formaat te tonen?

De gemiddelde grootte is 560 K. Er zitten ook gescande documenten tussen (PDF). In welk formaat ik ze wil tonen, weet ik niet. Ik heb iets tegen kunstmatig verkleinen, maar kan het niet goed omschrijven (ik moet ineens denken aan Stacker uit de jaren negentig, waarmee ik een groot deel van m'n gegevens ben kwijtgeraakt).

560k valt nog te comprimeren (niet qua schaal verkleine). Maar als er veel PDF'jes tussen zitten, dan kan het hard oplopen. En anders met je je hostingpakket uitbreiden

Ja oke, maar als je eerst een backup maakt van alle originele foto's en dat desnoods 2 x, dan kun je ongestoord verkleinen. Zo doe ik dat altijd mapjes maken met originelen. En dan lekker verkleinen/comprimeren werkt perfect.

Bij de gratis hostinger.nl heb je 2000 MB..... heb je iig 500MB extra....
Of:
Kun je daar niet een eenvoudige site op zetten voor de vorm...en de fotos daar opslaan en doorlinken naar de andere site?
Heb je iig bijna 2000 MB gratis erbij....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan