Ik kan geen enkele reden bedenken waarom je de file "G_Water 30min_WebLinkBox_F2MFD1_1_1.csv" niet zou kunnen aanpassen dat die bv. telkens om xx:29:00 en om xx:59:00 een meting doet en dan iedere dag om 23:00:00 een reset doet. Dat lijkt me een minimale aanpassing.
Of diezelfde file, maar dan zonder reset + de echte meterstand en dan maakt het niet uit wanneer je exact ieder half uur je meting maakt.
Dan hoef je maar naar 1 file om te kijken.
Die tijdstippen lijken met ook logischer te lezen, verbruik op 11:00:27 is in deze optiek eigenlijk het verbruik van 10:30:28 tot 11:00:27 en daar zou logischerwijs beter 10:59 staan, mijn bescheiden mening.
Bon tot daar, iets dat je al proberen uit te leggen hebt, maar die ik uit een vorm van onwil niet kan begrijpen.
In bijlage doe ik met een macro wat jij met zoveel queries ook doet, maar ik loop in een loopje ze allemaal af en lees ze in en kopieer zo door naar een tabel in tabblad "Nieuwe_data"
Probleempje daarbij is dat ik niet precies weet welke file er met welke meter overeenstemt.
In tabblad "inlezen" kolom A-D zie je die files staan en in de D-kolom een waarde 1 tot 10, waarbij 1 dan je 1e meter en in de vroegere situatie "Water MF[1]" zou zijn en de 10e "Water MF[10]".
Klopt dat ?
Inlezen van 10 csv's en wegzetten naar "Nieuwe_data" duurt net iets langer dan een seconde. (met OneDrive misschien langer)
Dan zou nog het slimme gedeelte moeten komen, maar dat zou maar een fractie langer zijn.
Veel meer moet dat niet zijn en die DAX ga je nooit zo slim kunnen maken.
Je wil een slimme monitoring maken, dus een tabel met per meter (nog niet gemaakt)
- verbruik van de laatste 24 uur en vergelijkbaar "normaal 24 uursverbruik" + bijbehorende makkelijk te raadplegen grafiekjes
- tijdstip van laatste halfuur met verbruik = 0 (opzoeken van lekkende nippels)
- aantal metingen met verbruik 0 per 24 uur
- hoogste verbruik en overeenstemmende tijdstip
Eigenlijk is het niet de bedoeling om het water te rantsoeneren, wel om het verbruik minitieus op te volgen.
Een hogere piek is in die optiek minder een probleem, die 0-verbruiken vind ik belangrijker.
Eigenlijk zou je dan in tabblad "Oude_data" al je gegevens (oude csv's) die je ooit verzameld hebt met de oude Fancom-instellingen daarin kwijt kunnen en in zijn geheel ook nog nuttig gebruik van kunnen maken.
Die grafieken, die zie ik als een hartslagmonitor in de kliniek, je hebt een x-as van 0 to 23:59:59 en daarop geprojecteerd het actuele verbruiken (per halfuur) van de laatste 24 uur en op het huidige tijdstip een vertikale rode lijn, dus nu op 22:30.
Links van die rode lijn staan de gegevens van vandaag, rechts van die lijn de gegevens van gisteren. Die rode lijn die schuift dus geleidelijk op naar rechts in de loop van de dag.