• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opsomming uit extern bronbestand obv criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manon22

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2012
Berichten
34
Hoi,
Eerder al een soortgelijke vraag geplaats en die leek te werken maar uiteindelijk toch niet.

Het probleem zit hem denk in het feit dat als het bronbestand open is de formule het externe pad blijft weergeven. bij een soortgelijke formule maar dan met een ander bronbestand doet de formule het wel goed.

Zou iemand kunnen kijken wat er mis is met deze formule of een andere formule beschikbaar stellen voor mij
=ALS(RIJ()-RIJ($AA$4)>=AANTAL.ALS(Uren.xlsm!$A$1:$A$5000;$A$1);"";INDEX(Uren.xlsm!$E$1:$E$5000;SOMPRODUCT(GROOTSTE((Uren.xlsm!$A$1:$A$5000=$A$1)*(RIJ(Uren.xlsm!$E$1:$E$5000)-RIJ($A$1)+1);AANTAL.ALS(Uren.xlsm!$A$1:$A$5000;$A$1)-RIJ()+RIJ($AA$4)))))

Wat ik wil is dat op basis van het zaaknummer in het doelbestand(A1) die in het bronbestand (uren.xlsm) in kolom A staan de uren weergeeft van alle medewerkers die er op hebben tijd geschreven.

Het pad van het doelbestand = T:\Samenwerking\EA_projectadmin\Factureercyclus\Projecten_per_projectleider (zie bestand Ramaekers.xlsm)
Het pad van het bronbestand = T:\Samenwerking\EA_projectadmin\Factureercyclus\Projecten_per_projectleider\AFBLIJVEN (zie bestand Uren.xlsm)

AA4= de 1e rij waar de opsomming begint (zie bestand Ramaekers in het tabblad met nummer).

Voorbeeld van hoe het er uit moet komen te zien heb ik ook bijgevoegd (zie bestand voorbeeld.xls)

Alvast bedankt.
Groeten Manon
 

Bijlagen

  • Ramaekers, Monique.xlsm
    32,7 KB · Weergaven: 26
  • uren.xlsx
    17,3 KB · Weergaven: 30
  • voorbeeld.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 18
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan