• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opsomming

Status
Niet open voor verdere reacties.

kloosterofobie

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2005
Ik heb een vraag. Ben bezig met een opsomming over meerdere cellen. Het zijn er 6 achter elkaar. HEt is een opsomming voor een meerkeuzevraag. Ik heb de volgende formule gemaakt en deze werkt althans hij geeft antwoorden.

Code:
=ALS('Inventarisatie DOELGROEP'!$C$9=WAAR;'Inventarisatie DOELGROEP'!$E$9;ALS('Inventarisatie DOELGROEP'!$C$10=WAAR;'Inventarisatie DOELGROEP'!$E$10;ALS('Inventarisatie DOELGROEP'!$C$11=WAAR;'Inventarisatie DOELGROEP'!$E$11;ALS('Inventarisatie DOELGROEP'!$C$12=WAAR;'Inventarisatie DOELGROEP'!$E$12;ALS('Inventarisatie DOELGROEP'!$C$13=WAAR;'Inventarisatie DOELGROEP'!$E$13;ALS('Inventarisatie DOELGROEP'!$C$14=WAAR;'Inventarisatie DOELGROEP'!$E$14;""))))))

Nu is de bedoeling dat elk antwoord maar 1 keer word gegeven dus als DOELGROEP C11 in de eerste cel wordt weergegeven het niet de bedoeling is dat deze ook in de andere cellen wordt weergegeven.

Heeft iemand misschien een oplossing?

Zonder uitgebreid naar de formule te hebben gekeken, denk ik wel dat zoiets mogelijk is. Alleen kan een klein voorbeeldbestandje wel veel helpen voor het geven van de exacte formule.

Wigi

Zie bijlage voor een oplossing.

Als je nog uitleg hierover nodig hebt, laat dan iets weten. Anders ga ik ervan uit dat je dat niet nodig vindt / acht.

Wigi

Bijlagen

hallo

ik heb naar julie oplossing zitten kijken en zou graag ook van die invink vakjes willen maken maar hoe krijg je dat die cel ernaast verandert.

als je op het vakje staat kun je als je in bewerkingsmode zit (liniaal ingedrukt) met rechter muisknop bij EIGENSCHAPPEN komen daar kun je een LINKED CELL aangeven. Deze zal steeds veranderen als je het vakje aanvink of uit vink.

Je moet wel een selectievakje van BESTURINGSELEMENTEN hebben anders werkt het niet ;)

kun je ook een code maken voor dat je de selectie vakje ook uitgeschakelt is
bijv. voor een "ja" "nee" functie temaken

Kan wel. Maar waarom zou je dat doen?

Je hebt nu WAAR en ONWAAR, das toch genoeg voor een formule.

Of ik snap je bedoeling niet helemaal.

ik moet een checklist maken en hiervoor mag je dus maar een waarde in vullen ja of nee en maak het programa verder in vb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan