Opsommingen in tekstvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Ik ben de tekst van iemand aan het redigeren in Word2000. Daarbij valt me op dat hij niet helemaal consequent is geweest in zijn opsommingen, die meestal in tekstvakken staan: inspringingen, bullets etc. verschillen nogal eens. Als ik dat probeer aan te passen (met opmaak van opsommingen, of d.m.v. opmaak kopiëren), loop ik steeds tegen allerlei problemen aan. Vaak komt er op de plaats waar ik de verandering wil aanbrengen een tekstvak bij (i n het al bestaande tekstvak). Heeft iemand hier ervaring mee en/of een oplossing voor?

Alvast bedankt voor je reactie,
groeten,
Ingmar
 
O jee, ja Ingmar

Ik heb de ervaring dat er dikwijls nogal 'geklungeld' blijkt te zijn met de opmaak (opmaakprofielen voor opsommingen gewijzigd; niet consequent toegepast etc.), waarbij dit in Word niet altijd goed is te analyseren.

Om de opmaak op - een gedeelte - van de tekst opnieuw in te stellen, verwijder ik de opmaak uit een tekstdeel.
Ik selecteer de tekst, kopieer die en plak die vervolgens onder het menu Bewerken > Plakken speciaal > Niet opgemaakte tekst (txt), waarna ik de gewenste opmaak opnieuw toepas.
Dat blijkt in praktijk het snelst te werken.

Soms zijn de aangebrachte wijzigingen zo desastreus, dat ik de opmaakprofielen die in het document voorkomen geheel verwijder.

Grts, Valijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan