opstart account

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Na een korte stroomuitval start mijn xp pc op met het administrator account en niet met mijn eigen account .
Wat moet ik doen om weer gewoon met mijn account op te starten , ik ben de beheerder .
Mvg. Hans

Mijn account doet het wel , echter als ik opstart kom ik in de adminstratorsaccount en ik wil direct in mijn eigen account komen , zo was het .

Je kan het volgens mij zo instellen:

• Selecteer Run in het Start menu.
  • Typ "control userpasswords2" in het dialoogvenster en druk OK.
  • Kies nu het tabblad Users.
  • Verwijder nu het vinkje voor de optie “Users must enter a username and password to use this computer”.
  • Klik OK.
  • Het systeem vraagt je nu een username en password op te geven voor gebruikers die automatisch mogen aanloggen.
  • Klik OK om je instellingen te bewaren.
Werkt dit niet, probeer dan eens dit:
  • Zoek de volgende sleutel op:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\NTCurrentVersion\Winlogon
  • Open vervolgens de sleutel: DefaultUserName en vul hier de gewenste gebruikersnaam in, waarmee je straks automatisch wilt inloggen.
  • Open (of maak) vervolgens de sleutel: DefaultPassword en vul hier het bijbehorende wachtwoord in, van de net ingevoerde gebruiker.
  • De volgende String value sleutel moet u aanmaken: AutoAdminLogon en geef deze de waarde 1. Sluit regedit en start opnieuw op. Als het goed is, loopt Windows XP meteen door bij het opstarten.

Laatst bewerkt:
Dat heb ik al vele malen gedaan , op beide accounten .
Het probleem bliijft , kan ik op de een of andere manier die administrators account niet verbergen ?

Ja dat kan wel.

Ga naar de volgende sleutel:
HKEY_Local_Machine/Software/Microsoft/WindowsNT/Currentversion/Winlogon/SpecialAccounts/Userlist
Kies nu voor Bewerken - Nieuw-Dword waarde en noem deze waarde Administrator. (Als de waarde er al staat, dan gewoon laten staan).
Dubbelklik op deze nieuwe waarde en geef bij waarde een 0.

Laatst bewerkt:
Ik heb jouw aanwijzigingen op gevolgd , echter na opnieuw opstarten kom ik toch weer in het administrator account .
Hoe kan dit en / of wat moet ik doen ?

Ja , maar het houd op bij "windows" , ntcurrent version . Deze zie ik niet staan .
Ik gebruik xp pro .
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan