Opstart cd maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave35nl

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2002
Hallo,

Ik heb een computer zonder diskette-station ik kan dus geen opstartdiskette maken.

Is het mogelijk om dit op cd te zetten, dus dat ik een opstart cd krijg, en staat hier dan ook fdisk en zo op ?

Als je een Win98 installatie Cd hebt, dan heb je ook een opstartCd.
Als je daarmee opgestart hebt, kan je er wel een andere Cd in doen waar de Fdisk op staat(indien die nog niet op de Win98 opstart staat)

Op bootdisk.com kun je een xp bootdisk downloaden.
Sla de lossen bestandjes op op cd-rom, en voeg eventueel een autorun bestand toe.

Maar als je in de bios instelt dat je pc op cd-rom mag booten, dan heb je aan de windows cd-rom voldoende.

Als ik boot met de XP-CD dan kom ik toch niet in dos tercht om evt fdisk te kunnen starten ?

Bij bootdisk.com moet ik 4 dollar betalen om te kunnen downloaden, weet je geen andere (gratis) site ?

Booten op cd-rom, R van herstellen, C van console.
Dan heb je een dos-scherm.
Niet inloggen op een account, dus niet aut. systeem herstellen.

Als het een fat32 partitie betreft, dan is inderdaad een win98 cd-rom voldoende.

Maar wat wil je dan partitioneren?
Tijdens een herinstallatie van xp krijg je de opties om partities te verwijderen en aanmaken. Ook de optie om te formatteren.

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb opnieuw geformateerd en bij XP installeren partities verwijderd, ik ben nu alleen 28 Gb kwijt op m'n harde schijf en ik dacht dit met fdisk te kunnen oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan