opstart cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankflyer

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
wie kan mij zeggen hoe je een opstart cd maakt.
Dus net als een opstart floppie maar dan een cd, incl diagnostische bestanden zodat ik van die cd de hd kan formatteren.

gr. Frank

Hallo Frankflyer.

Kijk eens op www.bootdisk.com daar staan een aantal mogelijkheden en beschrijvingen.

Groetjes Erik Rothuis

boot cd

Bedankt voor jullie reactie,s
Het ligt toch nog iets moeilijker.
Ik draai n.l. onder ntfs daarmee kan ik geen dos commando,s uitvoeren zoals formatteren.
Ik heb intussen een opstart cd gemaakt op basis van Windows ME, hij start keurig op, maar het format commando werkt dus niet.
Daarom zoek ik nog even verder, intussen zijn suggestie,s natuurlijk welkom.

gr. John

Welke windows heb je dan geinstalleerd?
(Xp of 2000)
Start dan met de cd-rom van je besturingssysteem op en formater hem daarmee.
Als je NTFS wilt formateren met WinME opstart, dan zal je eerst met Fdisk de "non-dos" partities moeten verwijderen.
Daarna nieuwe partities aanmaken.
Dit wordt dan wel FAT32.

@crash,
bedank voor bericht, ik draai XP, wat ik mij afvraag is, als ik een image terug zet van een "schone Windows XP" (drive image 7) of dan ook eerst geformatteerd wordt. of dat er wat blijft staan. van de huidige programma,s.
Daarom dus mijn vraag, eerst handmatig formatteren, daarna image terugzetten. Dan weet ik zeker dat ie op een lege HD komt te staan.

gr. Frank

Geplaatst door Frankflyer
wat ik mij afvraag is, als ik een image terug zet van een "schone Windows XP" (drive image 7) of dan ook eerst geformatteerd wordt.
Inprincipe wordt met het terug zetten van de image de schijf volledig overschreven en vind je niks van je vorige installatie terug.
Als ik een image(Norton Ghost) terug zet en ik heb de tijd, dan formateer ik eerst.
Eigenlijk is dat normaal niet nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan